کفش­های طبی ارتوپدی و مزایای فوق­ العاده آن

کفش­ طبی ارتوپدی : قبل از این­که به بحث اصلی بپردازیم، جالب است بدانید که فقط 20درصد از مردم جهان، به اصطلاح پای ایده­ال دارند. شکل

کف­پای این افراد، به­ قدری ایده­ال است که نیاز به پشتیبانی اضافی برای فشاری که از سمت بدن وارد می­شود، ندارند. به­همین دلیل کفش ارتوپدی طبی، می­تواند در پیشگیری و حل مشکلات پا وکاهش درد ناشی از آن کمک کند. پاهای شما، قلب­دوم و اساس بدن شما هستند، بنابراین بروز هر مشکلی در پاهایتان، می­تواند روی کل بدن تاثیر بدی داشته­باشد.

5 مزیت فوق­العاده کفش­های طبی ارتوپدی

پشتیبانی عالی از پا

اگر کفش­ها پشتیبانی خوبی از پاهایتان، نداشته­باشند، ممکن است پا دچار بیماری­هایی مثل کف­صاف یا فاشیست­پلانتر شود. این مسئله به مرور زمان می­تواند تحرک شما را دچار مشکل کند  و متاسفانه با گذشت زمان این درد و ناراحتی بیشتر می­شود. کفش­های طبی ارتوپدی به منظور پشتیبانی بیشتر از قوس­پا طراحی شده­اند و نقش ویژه­ای تراز کردن پا، به حداقل رساندن درد، جلوگیری از بدتر شدن مشکلات موجود و اصلاح مشکلات دارند. با پوشیدن کفش­های طبی ارتوپدی، شما کاهش درد را به­طور ملموسی، حس خواهیدکرد.

اگر خریدن کفش طبی ارتوپدی برای شما میسر نیست، می­توانید از کفی­های طبی استفاده کنید. کفی­های طبی به علت

انعطاف­پذیری که دارند، در هر نوع کفشی قابل استفاده­اند.

کفش­های طبی ارتوپدی و مزایای فوق­ العاده آن

گردش ­خون بهتر

یکی از مهم­ترین مسائل نوروپاتی ناشی از دیابت، درد نکردن درد در ناحیه­ی پا است. درنتیجه تا زمانی که این درد شدید نشود، در افراد دیابتی حس نخواهدشد. این درد ها به مرور می­توانند مشکلات جدی­تری ایجاد کنند.

کفش طبی ارتوپدی بهترین گزینه برای افراد دیابتی است. زیرا تاثیر ویژ­ای در به­حداقل رساندن درد و تسکین اعصاب خواهدداشت.

کاهش درد پا

هر فرد به طور متوسط در روز 10000 قدم برمی­دارد. با در نظر گرفتن این موضوع به آسانی می­توان به عواقب پوشیدن کفش نامناسب پی برد. بهترین راه برای رفع این مشکل، انتخاب کفش ارتوپدی باکیفیت مناسب است که تاثیر خوبی در پشتیبانی از پا دارند. کفش­های طبی در عین راحتی، بسیار شیک هستند. در عین­حال با اختصاص دادن فضای بیشتر به انگشتان، از بروز مشکلاتی مانند برامدگی استخوان و مشکلات مشابه جلوگیری می­کند. یکی دیگر از مزایای کفش طبی ارتوپدی این است که هرچه بیشتر آن­را بپوشید، برای پاهایتان هیچ ضرری که نخواهدداشت، بلکه مفید هم خواهد بود.

ترمیم و بهبود پادرد و مشکلات ناشی از پا

مشکلات ناشی از عدم توجه به قوس­پا، می­تواند منجر به درد در هنگام راه­رفتن بشود. این مشکلات ممکن است به آسانی قابل درمان نبوده و نیاز به اقداماتی مانند جراحی داشته­باشد. هنگامی که کفش ارتوپدی می­پوشید، نه­تنها می­توانید این دردها و مشکلات را کمتر کنید، بلکه در طولانی مدت می­توانید به بهبود نسبی نیز برسید.

راه­ رفتن و تحرک بهتر

کاهش تحرک و ناتوانی در راه­رفتن یکی از بدترین مشکلاتی است که افراد مبتلا به پادرد تجربه

می­کنند. کفش­های ارتوپدی، درد و مشکلات ناشی از پادرد را بهبود می­بخشد و باعث می­شود حرکت راحت­تر شود.

 

چه افرادی باید از کفش طبی ارتوپدی استفاده کنند؟

کفش­های طبی ارتوپدی و مزایای فوق­ العاده آن

افرادی که دچار ناهنجاری های متحرک مانند صافی کف پا هستند.

افرادی که دچار ناهنجاری های ثابت و درد پای همیشگی و مشکلاتی مانند خار پاشنه و التهاب کیسه زلالی زیر پاشنه هستند.

خانم­های بارداری که دچار تغییروزن ناگهانی در این دوره شده­اند.

کودکانی که کف پای آن­ها در حال شکل­گیری است. کفی­های استاندارد باعث می­شوند کف پا تغییر شکل نداشته­باشد و در بزرگ­سالی کف­پای استانداردی داشته­باشیم.

افرادی که دچار مشکلاتی مانند قطع عضو در ناحیه پا یا قسمتی از پنجه و درد در ناحیه پا و یا بدشکلی و ناهنجاری در پا هستند.

افرادی که عادت کرده­اند به شکل غلطی راه بروند یا باستند.

ویژگی­های کفش طبی ارتوپدی مناسب

استحکام

نیرویی که هنگام راه­رفتن از سمت زمین به پا منتقل می­شود، دو برابر وزن بدن است این نیرو انتقال یافته به اندام 10 برابر وزن بدن در حالت دویدن می شود بنابراین کفی کفش اهمیت زیادی در انتقال و پخش نیرو از زمین به کف پا و به بدن دارد. بنابراین استحکام کفش طبی ارتوپدی از فاکتور­های مهم در انتخاب آن است.

سایز مناسب پا

کفش طبی اگر تنگ باشد، باعث کاهش خون­رسانی و زخم­شدن پا می­شود و اگر گشاد باشد، سبب اختلال در انتقال نیرو می­شود. بنابراین کفشی با سایز مناسب پاهایتان را انتخاب کنید.

پاشنه ­های الاستیکی

سعی کنید اصلا از کفش­هایی با پاشنه یا کفی از جنس چوب یا MDF استفاده نکنید ، حتی اگر این کفش ها طبی بودند. زیرا جنس چوب و MDF (ام دی اف) سبب آزار پاشنه پا و ایجاد درد در پاشنه می شود. به­جای آن از کفش­هایی که پاشنه و کفی هایی با خاصیت الاستیکی دارند استفاده کنید که باعث درد نمی­شوند.

فضای مناسب قسمت جلویی کفش طبی برای انگشتان

کفش­های طبی ارتوپدی و مزایای فوق­ العاده آن

به هیچ­وجه، کفشی که قسمت جلویی آن تنگ یا گشاد است نپوشید، تنگ بودن این قسمت، منجربه روی­هم افتادن انگشتان و کج­شدن آن­ها و گشاد بودن بیش از حد آن باعث ضعف در خنثی کردن ضربات وارده می­شود.

جنس مرغوب و انعطاف بالا

کفش­هایی که از جنس چرم هستند، سرما و گرما را به­خوبی منتقل می­کنند.بنابراین سعی کنید از کفش­هایی با کیفیت مرغوب استفاده کنید.

پشتی سفت و محکم

پشتی کفش Heel counter قسمتی از کفش است که در پشت پاشنه پا قرار دارد. پشتی کفش باید سفت و محکم باشد. هنگام خرید پشتی کفش را با شست خود فشار دهید. اگرپشتی کفش فرو نرفت، پشتی محکم است.

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *