کفش­های چرمی و ترفندهای خرید آن­ها

ویژگی چرم کفش : چرم، ماده­ای پرطرفدار و شیکی است که از پوست حیوانات به­دست می­آید. پوست فاسدشدنی و دارای چربی­های اضافی حیوانات را بعد از دباغی و رنگ­رزی به چرم غیرقابل فساد و با دوام تبدیل می­کنند. برخی از چرم­ها از پوست گاو و گوساله به­دست می­آیند و دارای دوام بیشتری هستند که از آن­ها برای تولید کفش استفاده می­شود.

چرم طبیعی بر اساس کاربردی که دارد به سه دسته تقسیم می­شود

چرم سبک

چرم سبک از پوست حیواناتی مانند گوساله و بز به دست میآید و به خاطر نازکی و ظرافتی که دارد معمولا در تولید لباس و کاپشن از آن­ها استفاده می­شود. نوع ظریف­تر آن در تولید آستر لباس کاربرد دارد.

چرم سنگین

چرم سنگین از پوست حیواناتی مانند شتر و گاو و گوساله به دست می­اید و به خاطر دوام و کارایی که دارد، در تولید کیف و کفش کاربرد دارد. چرم سنگین زیباترین جلوه را در بین چرم­ها دارد و در ساخت رویه کفش بسیار پرکاربرد است.

چرم نیمه سنگین

به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مانند کروکدیل یا شترمرغ استفاده می شود. به علت نایاب وگران قیمت بودن در محصولات تزیینی ولوکس استفاده می شود.

شاید شما هم مانند بسیاری از مردم، طرفدار استایل چرم و استفاده از محصولات به خصوص کفش­های چرمی باشید. کفش­های چرم علاوه بر این­که بسیار شیک و زیبا هستند، از دوام بالایی نیز برخوردارند و حس خوبی را به استفاده کننده منتقل می­کنند.

ویژگی چرم کفش

محصولات چرمی همیشه اولویت انتخاب کسانی بوده که به ظاهری شیک اهمیت می­دهند. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که در انتخاب یک کفش چرمی باید به چه ویژگی­هایی توجه کرد؟

یک کفش چرمی استاندارد باید قبل از هر چیز نرم و انعطاف پذیر باشد. کفشی که چرم آن سخت باشد یا این­که بعضی قسمت­های آن حالت­های اولیه و غیرمنعطف داشته باشد نمی­تواند کفش چرمی مناسبی به حساب بیاید. در حالت کلی نرم و منعطف بودن از ویژگی­های اصلی محصولات چرمی خوب است.

یک کفش چرمی مناسب باید دارای دوختی باکیفیت و بادوام باشد. اگر می­خواهید کفش چرمی مناسبی انتخاب کنید حتما به نوع دوخت آن توجه کنید. دوخت نامناسب ممکن است خیلی زود به کفش آسیب بزند.

ویژگی چرم کفش

رویه مناسب و محکم از فاکتورهای اصلی انتخاب کفش چرمی است. اگر قصد خرید کفش چرمی را دارید به دقت رویه و زبانه آن را بررسی کنید تا درز و شکافی نداشته باشد.

هر کالای چرمی، دارای یک بو است. در‌واقع این بو نشان می‌دهد که کالای شما از چرم واقعی تهیه شده یا نه
پس اگر برای اولین بار یک محصول چرمی را دست می گیرید، به بوی آن دقت کنید.

هنگام خرید کفش یا سایر محصولات چرمی، حتما به خالص بودن چرم توجه کنید. چرم خالص چرمی است که ضخامت کافی دارد. ضد آب است و از دوام  کیفیت بالایی برخوردار است. البته این نوع چرم به علت کیفیتی که دارد از قیمت گران­تری برخوردار است.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *