چگونه سایز کفش مناسب با پاهایمان انتخاب کنیم

پا از مهم­ترین و فعال­ترین عناصر بدن است که وظیفه خون­رسانی از دورترین نقطه بدن به قلب را دارد. پا قلب دوم بدن است و برای داشتن بدنی سالم و شاداب، محافظت مناسب از تمام اعضای بدن امری ضروری است. فشار کل بدن روی پاها متمرکز است و هرگونه فشار اضافی یا غیراستاندارد روی پاها منجر به آسیب رسیدن به مهره­ها و ستون فقرات می­شود.

انتخاب کفش مناسب تاثیری اساسی در سلامت پاها و بدن دارد. انتخاب کفش مناسب نسبت مستقیمی با راحتی کفش دارد اما راحتی به معنی گشادی کفش نیست. کفش مناسب باید اندازه پای شما باشد و کفشی که در آن احساس راحتی نکنید یا برای پاهایتان تنگ یا گشاد باشد، برای سلامتی شما مضر است.

اما بحثی که مهم است این است انتخاب کفش مناسب با اندازه پاهایتان است. سایز کفش­های مختلف در انواع برندها با اعداد مختلفی نشان داده می­شوند. به طور معمول سایز کفش‌ها در سه استاندارد اندازه‌گیری می‌شود: سیستم انگلیسی یا Uk، سیستم امریکایی یا US، سیستم اروپایی یا EUROP. در ایران هم سایز کفش بر اساس سیستم اورپایی اندازه‌گیری می‌شود که به طور معمول عددی بین ۳۵ تا ۴۶ است. بر روی زبانه کفش­تان ممکن است عدد دیگری هم دیده شود که اندازه طول کفش به سانتی‌متر CM است.

چگونه سایز کفش مناسبی انتخاب کنیم؟

بهترین راه برای تشخیص سایز مناسب کفش، توجه به کف پا است. کف پای بدون جورابتان را روی سطح صافی قرار دهید و فاصله سر انگشت تا قوزک پا را اندازه بگیرید و عدد به­دست آمده را با جدول­های استاندارد موجود تطبیق دهید. بهتر است این کار را در روز انجام دهید زیرا به دلیل تجمع خون در پاها در اثر فعالیت زیاد، سایز پاها در روز کمی بزرگ­تر است.

سایز کفش

 

اگر قصد خرید اینترنتی کفش را دارید و نگران انتخاب سایز مناسبی از کفش مورد نظرتان هستید، به جدول سایز استاندارد برند مورد نظرتان مراجعه کنید زیرا ممکن است تفاوت­هایی هرچند ناچیز، در سایز استاندارد برند­های مختلف وجود داشته­باشد.

یک روش ساده‌تر هم این است که یکی از کفش‌های راحت خود را بردارید و طول کف آن را اندازه بزنید یا به زبانه‌ی داخلی کفش نگاه کنید و سایز کفش را که معولاً توی زبانه کفش نوشته می‌شود بخوانید.

برای انتخاب کفش مناسب فقط به این روش­­ها بسنده کردن کار درستی نیست و استفاده از این روش­ها به این معنی نیست که احتیاجی به پرو کفش نیست. طول انگشتان پا در هر کس متفاوت است در برخی­ها طول انگشت شصت بزرگ­تر و در برخی دیگر انگشت وسط طول بیشتری دارد بنابراین در انتخاب کفش با هر مدل و برندی، حتما قبل از خریدن کفش آن­را پرو کنید.

بهترین راه برای خریدن کفش مناسب، مراجعه حضوری به مغازه­هایی است که قصد خرید از مدل­های آن­ها را دارید. حتما قبل از خرید کفش، کفش مورد نظرتان را بپوشید و چند قدم با آن­ها راه بروید تا از راحتی و اندازه مناسب آن­ها مطمئن شوید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *