یکی از مهمترین مزیت های واکس زدن سلامت چرم است به این صورت که واکس با ایجاد یک لایه از کفش در مقابل آب و گرد و غبار محافظت می‌کند. با واکس زدن خوردگی‌ها و خط وخش‌های روی کفش پر می‌شود و ظاهر صاف و یکدستی در رویه کفش ایجاد می‌گردد.

واکس چرم

واکس‌های کفش چرم انواع  مختلفی دارند:

واکس های جامد

وقتی اسم واکس به میان می‌آید تصویر قوطی‌های دایره ای شکل قدیمی در ذهن همه ما نقش می‌بندد. دقیقا واکس جامد همین نوع از واکس است و به وسیله یک اسفنج یا فرچه پولیش روی سطح کفش پخش می‌شود. این نوع از واکس بهترین انتخاب برای کفش چرم است.

 

واکس‌های مایع

این نوع از واکس‌ها برخلاف واکس‌های جامد فقط جلا دهنده هستند و به حفظ کیفیت کفش چرم کمکی نمی‌کنند.

واکس‌های مایع به صورت اسفنج هایی که حاوی واکس مایع است در بازار وجود دارد این مدل از واکس در انواع جیبی نیز وجود دارد.

 

واکس اسپری

واکس‌های اسپری یکی از راحت ترین نوع واکس‌ها هستند. با واکس اسپری کفش‌هایتان در مدت زمان کمتر از یک دقیقه واکس زده می‌شود.

واکس‌های کفی

این نوع از واکس‌ها به تازگی به بازار عرضه شده است و به صورت اسپری هستند. با اسپری کردن واکس، کف ها روی کفش قرار می‌گیرند و پس از چند دقیقه با یک پد قابل پاک شدن هستند. واکس‌های کفی نیز فقط جلادهنده کفش هستند و در حفظ کیفیت چرم تاثیری ندارند.

روش واکس زدن کفش چرم

توصیه می شود در هفته دو الی سه بار کفش‌های چرم خود را به روش صحیح واکس بزنید و همانطور که میدانید بهترین نوع واکس نیز واکس جامد است.

مراحل واکس زدن کفش چرم :

  • بهتر است برای واکس زدن از قالب کفش استفاده کنید، اگر قالب در دسترس نیست می‌توانید داخل کفش را با روزنامه پرکنید، اینکار از کج شدن و خم شدن کفش در هنگام واکس زدن جلوگیری می‌کند.
  • به وسیله یک دستمال که کمی مرطوب است گرد و غبار و آلودگی روی کفش را پاک کنید.
  • با استفاده از فرچه واکس مقدار کمی واکس روی سطح کفش مالیده و با حرکت دایره‌ای فرچه آن را روی تمام سطح کفش پخش کنید. با استفاده از فرچه پولیش تمام سطح کفش را براق کنید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *