کفش رویه کوتاه: کفش‌های بی بند و راحتی شبیه به کفش کلارک اما با رویه کوتاه که نوع زنانه آن محبوب تر است

انتخاب کفش مناسب یکی از مهم­ترین کارهایی است که معمولا از آن غافل هستیم. پا به عنوان قلب دوم انسان نقش بسیار مهم و حیاتی در سلامت انسان دارد. پا معمولا همیشه در خطر برخورد با سنگ­ها، سنگ ریزه­ ها، خرده شیشه و … قرار دارد بنابراین باید بتواند نقش محافظتی برای پای انسان ایفا نماید. یک کفش خوب معمولا باید بتواند احساس راحتی را به انسان بدهد و همچنین در پای انسان خوب جلوه نماید زیرا امروز آراستگی ظاهری کفش دارای اهمیت فراوانی می­باشد.

کفش رویه کوتاه

انواع کفش

کفش انواع مختلفی دارد و براساس معیارهای مختلفی می توان آن را تقسیم­ کرد مثلا براساس بنددار یا بی بند بودن، از نظر جنس، از نظر مردانه یا زنانه بودن و همچنین می توان آن را براساس کاربرد به دو دسته معمولی یا اسپورت تقسیم بندی نمود. در این مطلب قصد داریم درمورد یکی از بهترین و راحت ترین نوع کفش یعنی کفش رویه کوتاه مطالبی را ارایه نماییم. این کفش معمولا از اقبال عمومی زیادی در بین مردم برخوردار بوده و انواع فرهنگ ها در جای جای دنیا از آن استقبال می نمایند.

اگر شما نیز جزوه آن دسته از افرادی هستید که معمولا به راحتی کفش اهمیت فراوانی می­دهید کفش رویه کوتاه می­تواند انتخاب هوشمندانه­ای باشد. این مدل کفش از نوع کفش معمولی می­باشد که برای افرادی که معمولا زیاد از کفش استفاده می­کنند گزینه بسیار مناسبی می­باشد زیرا پای شما در آن احساس خستگی نمی­کند حتی با وجود اینکه مدت زمان زیادی را سپری نمایید.

جنس

این کفش بسیار شبیه به کفش کلارک می­باشد. این نوع کفش از نوع کفش راحتی بوده و معمولا از جنس چرم می باشد و از ویژگی های آن می­توان به بدون بند بودن آن اشاره کرد، دارای پاشنه ی بلندی نمی باشد و در واقع تفاوت بین کفش کلارک و این نوع کفش در رویه می­باشد که کفش کلارک برخلاف رویه کوتاه دارای رویه بلند­تری می­باشد. معمولا مدل زنانه این نوع کفش، نسبت به مدل مردانه محبوبیت زیادی دارد.

وزن و راحتی

این کفش­ها معمولا از جنس چرم بوده و دارای کفی طبی می­باشد همچنین بسیار نرم و قابل انعطاف بوده و احساس راحتی مضاعفی به شما دست می­دهد که معمولا بین انسان­ها بسیار پرطرفدار بوده و حتی برای پیاده­روی و مشاغلی که مجبورید زمان زیادی از کفش استفاده نمایید بسیار مناسب می­باشد. یکی از معیارهای یک کفش مناسب وزن آن می باشد. به این ترتیب که هر­چقدر وزن کفش کم باشد احساس راحتی بیشتری به شما می­دهد و این دقیقا همان چیزی می­باشد که در این کفش آن را تجربه خواهید نمود.

استحکام

یکی دیگر از معیارهای مهم انتخاب کفش مناسب استحکام آن می­باشد. معمولا نیرویی که به کف پا در هنگام راه رفتن وارد می­شود در حدود دو برابر وزن انسان می­باشد و جالب اینکه در حالت دویدن مقدار این نیرو به ده برابر وزن بدن می­رسد بنابراین باید در انتخاب کفش حتما موضوع استحکام را جدی بگیریم تا از وقوع صدمات جسمی به بدنمان جلوگیری نماییم. کفش رویه کوتاه معمولا از استحکام خوبی برخوردار بوده و شوک وارد به کف پا را می­­گیرد و می­تواند تا حدودی نقش حفاظتی از سلامت جسمی شما ایفا نماید و به دلیل کوتاه بودن پاشنه احساس راحتی مضاعفی به شما بدهد.

راحتی کفش رویه کوتاه

قسمت جلویی این نوع کفش معمولا فضای مناسب و کافی برای انگشتان پا دارند بنابراین این فضا نیز می­تواند از بروز صدمات احتمالی جلوگیری نماید زیرا نه آنقدر تنگ است که انگشتان پا روی هم سوار شوند و نه آنقدر گشاد که با فاصله از هم قرار بگیرند. همچنین چیزی در حدود یک سانتی متر فضا بین انگست شست پا و نوک کفش وجود دارد که باعث می­شود از فشاری که هنگام راه رفتن به پا وارد می­شود کاسته شود. پشتی این مدل از کفش ها معمولا سفت و محکم هستند بنابراین این هم می­تواند محافظ خوبی برای پای شما باشد.

داخل این نوع کفش­ ها معمولا دارای قوس هایی است که باعث می­شود وزن بدن انسان به صورت متناسب در تمامی قسمت­های کفش توزیع شود تا احساس راحتی بیشتری به شما دست بدهد. همچنین کف این مدل کفش­ها بسیار یکنواخت می­باشد. پاشنه­ی استاندارد از دیگر مزایای این نوع کفش­هاست. معمولا هم کفش پاشنه­دار و هم کفش بدون پاشنه برای سلامت انسان مضر هستند و می­توانند عوارض جبران­ناپذیری برای انسان به وجود آورند. این در حالی است که این کفش معمولا دارای پاشنه در اندازه 1.5 الی 3 سانتی متر بوده که هم به راحتی پا کمک می­نماید و هم به سطح سلامت شما کمک شایانی می­کند.

در کل می­توان اذعان نمود که کفش رویه کوتاه تمامی ویژگی­های مناسب یک کفش خوب را داراست بنابراین اگر به سلامت خود اهمیت می­دهید و می­خواهید تا از کفشی استفاده نمایید که در عین شیک بودن از پای شما به خوبی محافظت کرده و احساس راحتی نمایید بدون شک می توانید این کفش را جایگزین کفش­های فعلی خود کرده و از آن احساس راحتی نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *