نظم دادن به ‌کفش‌ها برای محافظت از کفش‌ها

نظم دادن به ‌کفش‌ها در زمان عید نوروز و رسم خانه تکانی، امری سلیقه‌ای بوده که برای محافظت از کفش‌ها مهم است. هر قدر هم سلیقه به خرج دهید ممکن است کنترل ‌نظم کفش‌ها از دستتان خارج شود. مطمئنا ‌کفش‌های کتانی، کفش‌ پاتن با این که که دارای دوام و جنس مناسب است، به نگهداری و نظم دهی نیز احتیاج دارد. کفش‌های مناسب محل کار، ‌کفش‌های عروسی، ‌کفش‌های ساحلی، ‌کفش‌های تابستانی، زمستانی و پوتین‌ها در همه خانه‌ها پیدا می‌شوند. مثلا در مورد کفش تکانی چه ایده ای دارید؟ اگر به خرید ‌کفش‌ها زیاد علاقه دارید نگهداری از آنها واقعاً می‌تواند دردسرساز باشد. پس بهترین روش نگهداری ‌کفش‌ها چه میتواند باشد؟ ما برایتان 10 روش ساده و عالی برای نگهداری ‌کفش‌ها داریم. آنهارا دنبال کنید:

       1. کفش‌های تان را بالاتر از کف هر مکانی قرار دهید.

اولین فکری که برای نگهداری ‌کفش‌ها به نظرتان می‌آید ممکن است این باشد که آنها را کف کمدتان بچینید این کار اشتباه است زیرا اگر در فضای بزرگی مثل کمد همه چیز روی هم قرار بگیرد پیدا کردن آنها مشکل تر می‌شود.

 

       2. کفش‌هایتان را در قفسه‌های سیمی فلزی قرار ندهید.

قفسه‌های سیمی فلزی از روشهای سنتی نگهداری وسایل خانه و نظم دادن به ‌کفش‌ها است آنها برای ‌کفش‌هایی مثل کفش پاشنه دار کابوسی بیش نیست زیرا حتما به سیمها گیر خواهندکرد.

 

       3. کفش‌هایتان را طبقه بندی کنید.

قبل از سازمان دهی ‌کفش‌ها و استفاده از هر ارگنایزری آنها را به دو مقوله تقسیم کنید: الف: ‌کفش‌هایی که آن‌ها را زیاد می‌پوشید ب: ‌کفش‌هایی که از آن‌ها کمتر استفاده می‌کنید‌کفش‌هایی را که کمتر می‌پوشید دورترنگهداری شوند.‌کفش‌های روزمره باقی مانده را دوباره دسته بندی کنید. ‌کفش‌های مشابه باید کنار هم گذاشته شوند. بطور مثال، ‌کفش‌هایی که سر کار می‌پوشید باید در یک گروه و ‌کفش‌هایی که برای پیاده روی می‌پوشید ممکن است در گروه دیگری قرار دهید. به طوری که در زمان مناسب دقیقاً بدانید کجا را باید جستجو کنید.

مرتب سازی کفش ها

       4.  ارزیابی کنید که آیا به یک نظم‌دهنده اضافی برای نگهداری کفش نیاز دارید یا خیر.

اگر به دنبال نظم دادن به ‌کفش‌ها و یک مرتب کننده کفش هستید به دنبال مواردی باشید که ‌کفش‌ها را به وضوح نشان دهند. از قفسه‌های کتاب یا قفسه‌های قابل تنظیم میتوانید استفاده کنید.

 

       5. از جعبه‌های شفاف برای نظم دادن به کفش‌ها استفاده کنید.

زمانی که ‌کفش‌های خود را مرتب می‌کنید، سعی کنید تا حد امکان آنها را در معرض دید قرار دهید. اگر از سطل‌ها یا جعبه‌های نگهداری کفش استفاده می‌کنید، به سراغ گزینه‌های شفاف بروید. این جعبه‌ها روی هم چیده می‌شوند و به طور گسترده در دسترس هستند امااگر هنوز هم ترجیح می‌دهید از برخی از جعبه‌های کفشی که در حال حاضر دارید مجددا استفاده کنید، تصویری از ‌کفش‌ها را در قسمت بیرونی هر جعبه بچسبانید. این کمک بصری آسان هر روز صبح به آرام کردن حافظه شما کمک می‌کند.

سازماندهی کفش ها

       6. از ارگنایزرها و جاکفشی‌های پارچه ای عمودی برای نظم دادن به ‌کفش‌ها استفاده کنید.

میتوانید ‌کفش‌های سبک خود را در شکافهای این قفسه‌های پارچه ای قرار دهید و از میله کمد آویزان کنید.جاکفشیهای پارچهای از جمله ارگنایزرهای ارزان و سبک هستند و فضای کمتری را اشغال میکنند.

 

       7‌. کفش‌های پاشنه دار فانتزی خود را در بالای کمد خود نگهداری کنید.

‌کفش‌های پاشنه بلند شیک، ‌کفش‌هایی هستندکه به ندرت آنها را هر روز می‌پوشید. قفسه بالای کمد شما یکی از بهترین مکان‌ها برای نگهداری این ‌کفش‌ها است. اگر از جمله کسانی هستید که یک جفت کفش رکابی زیبا داشته و هرگز آنها را نمی‌پوشید اما نمی‌خواهید آن را بیرون بیاندازید، آن را در بالای کمد کنار سقف قرار دهید تا منظره ای زیبا به کمدتان بدهد

 

       8. استفاده از چوب لباس سیمی ‌برای برای نظم دادن به ‌کفش‌های سبک

یکی از ایده‌های خوب برای نگهداری کفش، نصب صندل‌ها و دمپاییها بر روی چوب لباسی‌های سیمی معمولی است. برای این کار، قسمت پایینی آویز سیمی را ببرید. در مرحله بعد، از یک انبردست برای خم کردن انتهای آن به صورت قلاب استفاده کنید.

 

       9. چکمه‌ها را به صورت عمودی نگهداری کنید.

چکمه‌ها چون دارای طول زیادی هستند فضای غیرضروری زیادی را اشغال می‌کنند. برای حفظ شکل آنها (به معنای واقعی کلمه)، از روزنامه‌ها یا مجلات رول شده یا حتی بطری‌های پلاستیکی قدیمی استفاده کنید و ترجیحا آنها را در جعبه‌های شفاف بگذارید.

 

      10. آسانترین روش نگهداری ‌کفش‌های کتانی قرار دادن آنها در سبد است

از آنجایی که ‌کفش‌های کتانی ذاتاً ‌کفش‌های ورزشی هستند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که نسبت به ‌کفش‌های دیگر مقاومتر باشند این بدان معناست که می‌توانید آنها را در سبد بگذارید و یا آنها را به کمک قلابهایی که به دیوار نصب میشوند آویزان کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *