درست است که کفش‌های چرم از کیفیت و عمر طولانی برخوردارند اما بهترین جنس‌ها نیز اگر از آنها مراقبت نشود خیلی زود خراب می‌شوند.

کفش‌های چرم طبیعی نسبت به چرم مصنوعی کیفیت بالایی دارند و گران‌تر هستند، شاید همین عامل باعث شود موضوع مراقبت آنها توجه شما را بیشتر جلب کند.

با انجام چند کار ساده شما میتوانید کفش های خود را به مدت طولانی تری نو نگه دارید.

 

در جا کفشی نگهداری کنید

بهترین مکان برای نگهداری کفش‌های چرم جاکفشی است. اما در مورد جاکفشی یک نکته مهم را باید مدنظر داشته باشید، اینکه جاکفشی حتما باید درب داشته باشد تا از نشستن گردو غبار روی کفش جلوگیری کند.

گردو غبار یکی از دشمنان چرم است و همچنین کفش‌های چرم را مستقیما زیر نور آفتاب قرار ندهید.

 

جوراب بپوشید

به هنگام استفاده از کفش چرم، حتما جوراب بپوشید. جوراب علاوه بر اینکه از سر خوردن پا در کفش جلوگیری می‌کند باعث می‌شود پا در کفش عرق نکند و بوی بد نگیرد.

کفش های چرم

عدم استفاده همیشگی از کفش چرم

کفش‌های چرم نیاز به استراحت دارند .سعی کنید هر چند روز یک بار، یک روز مرخصی به آنها بدهید!

 

جلوگیری از خیس شدن کفش

کفش‌های چرم سازگاری خوبی با آب ندارند. سعی کنید در روزهای بارانی و برفی آنها را در خانه بگذارید،  تا از خیس شدن آنها جلوگیری کنید. درصورت خیس شدن کفش‌های چرم داخل آنها را با روزنامه پرکنید و اجازه دهید در دمای اتاق خشک شوند. هرگز کفش چرم را روی بخاری قرار ندهید زیرا باعث ایجاد ترک روی چرم می‌شود.

 

واکس بزنید

مهم ترین و اصلی ترین نیاز کفش های چرم واکس زدن است. واکس‌های جامد و برپایه موم بهترین گزینه هستند. سعی کنید هفته ای ۲ بار کفش چرم را واکس بزنید. دقت کنید که قبل از واکس زدن گردوغبار روی کفش را با یک پارچه نخی مرطوب پاک کنید.

 

اسپری ضد آب

برای ضد آب کردن کفش‌های چرم خود از اسپری ضد آب استفاده کنید تا درصورتی که مجبور شدید در روزهای بارانی و برفی آن‌ها را بپوشید از خیس شدنشان جلوگیری کند. استفاده از اسپری ضدآب به مدت ۶ ماه آنها را ایمن می‌کند و دوباره باید از اسپری ضدآب را استفاده کنید.

کاندیشنر

کاندیشنر یا همان نرم کننده است که با استفاده از پارچه نخی آن را روی سطح کفش های چرم می‌مالند. بهتر است هر ماه یک بار این کار را انجام دهید.

 

جلادهنده

کرم جلادهنده کیفیت رنگ کفش را حفظ می کند ولی واکس جلادهنده باعث براق شدن کفش می‌شود. بر حسب سلیقه می‌توانید یکی از انواع آن را انتخاب کنید.

 

می توانید در این لینک محتوای مرتبط با تمیزکردن کفش چرم در منزل و تمیز کردن کفش های چرم بدون آسیب دیدگی را مطالعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *