چرا لباس کار؟

لباس کار برای هر فردی که در یک محیط حرفه ای کار می کند بسیار مهم است. شرکت های کوچک، متوسط ​​یا بزرگ همه باید لباس کار را برای کارمندان خود داشته باشند. حتی اگر یک مدرسه را مثال بزنید، آنها لباس یا لباس فرم را به معلمان نیز ارائه می دهند. بسیاری از سازمان ها یا شرکت های تجاری برای محیطی بهتر و برای ایمنی کارکنان، به ویژه برای کارگرانی که در زمینه های ساختمانی کار می کنند و دارای مشاغل پرخطر هستند، روی لباس های کار سرمایه گذاری می کنند. با توجه به کاری که شرکت انجام می دهد، انواع مختلفی از لباس کار وجود دارد.

لباس کار

چرا به لباس کار نیاز دارید؟

این سوالی است که در ذهن خریدار ایجاد می شود. چرا شرکت به پوشاک کار نیاز دارد؟

برای اینکه هر محیط کاری سازنده و ایمن باشد، داشتن لباس کار ضروری است. کارفرمایان تجهیزات حفاظت فردی (PPE) را به کارکنان خود ارائه می دهند.پس برای داشتن محیط کار بهتر باید لباس کار را هم در اختیارشان بگذارند.

 

مزایای لباس کار:

  1.  محافظت در برابر صدمات: صدمات در هر محل کار رایج است. بنابراین، این لباس های ایمنی کارگران را از صدمات مختلف مانند ضربه به سر، آسیب دست، آسیب به پا، آسیب چشم و غیره محافظت می کند. فعالیت هایی مانند جوشکاری، نجاری، فلزکاری، معدن، ساخت و ساز باعث ایجاد زخم ها و آسی می شود. بنابراین، لباس کار می تواند از افراد در برابر آسیب محافظت کند. این لباس‌ها شامل کلاه ایمنی، کفش ایمنی یا چکمه ایمنی، عینک یا ماسک ایمنی، دستکش ایمنی و غیره می‌باشد که می‌تواند از هر نوع بریدگی، ضربه، خراشیدگی و غیره برای کارگران جلوگیری کند.
  2.  ایمنی در برابر بیماری های تنفسی: مشاغل زیادی وجود دارد که در آن کارکنان باید با دود و گازهای سمی مواجه شوند. در چنین شرایطی، ماسک های تنفسی می توانند به آنها کمک کنند تا از ذرات گرد و غبار و گازهای خطرناک محافظت و در امان باشند.
  3. شناسایی کارمندان: شرکت با کمک لباس فرم می تواند کارمندان یا کارگران خود را نیز شناسایی کند. افرادی که لباس های یکسانی به تن دارند به راحتی قابل تشخیص هستند. بنابراین، برای شرکت راحت تر خواهد بود که سوابق خود را داشته باشد و بررسی های خود را انجام دهد.

 

انواع لباس کار:

کت و شلوار:

کت و شلوار یک پارچه است. در درجه اول، برای جلوگیری از آلودگی و گرد و غبار از بدن طراحی شده است. با این حال، در حال حاضر، آن را به عنوان پوشش ایمنی برای محیط مشاغل مختلف در نظر می گیرند. با استفاده از فناوری های مختلف بهبود یافته و به دیواری بین کارگر و سایر موارد مضر تبدیل شده است.

 لباس با دید بالا یا همان شب نما:

اگر کارگران یا کارمندانی دارید که در محیط تاریک یا شب کار می کنند، این بهترین گزینه برای آنهاست. مثلاً افرادی که در کنار جاده کار می کنند یا در پلیس راهنمایی و رانندگی هستند یا در معدن کار می کنند و … نمی توانند تی شرت یا شلوار جین ساده بپوشند. بنابراین، باید به آنها لباسی داده شود که مناسب شغل آنها باشد و همچنین ایمن باشد. لباس های با دید بالا این الزامات را برآورده می کنند.

 لباس های ضد حریق:

آتش یکی از خطرناک ترین عوامل در هر فضای کاری است. کسانی که در آن محیط کار می کنند، ایمنی برای آنها ضروری است. بنابراین، برق‌کارها، افرادی که با مواد قابل اشتعال کار می‌کنند یا آتش‌نشانان برای ایمنی خود به لباس‌های ضد حریق بسیار نیاز دارند. این لباس‌ها راحت، قابل تنفس و انعطاف‌پذیر هستند که کار را آسان‌تر می‌کند.

یونیفرم پزشکی:

یونیفرم پزشکی برای هر یک از بیمارستان ها، آزمایشگاه های پزشکی و غیره ضروری است. رعایت بهداشت برای این بخش ها الزامی است. بنابراین، از پزشکان گرفته تا بیماران و سایر کارکنان نیاز به پوشاک پزشکی دارند. این محصولات شامل اسکراب، کت آزمایشگاهی، لباس کار یکبار مصرف و غیره است. این محصولات بسیار تنفس پذیر و سازگار با محیط زیست هستند.

 یونیفرم های رستوران:

لباس های فرم رستورانی متمایز است. هر هتل یا رستوران یونیفرم های طراحی شده خود را نگه می دارد. با این حال، برخی از لباس های کار رایج برای سرآشپزها و پیشخدمت ها وجود دارد. سرآشپزها کت سرآشپز را می پوشند، معمولاً به رنگ سفید و برای پیشخدمت ها یا سرورها، رستوران پیراهن هایی با روکش یا پیراهن های دکمه دار ساده را ارائه می دهد. پارچه این لباس ها چروک شونده، مقاوم در برابر لک و بادوام هستند.

 

در نتیجه لباس کار محیطی امن و مطمئن را ارائه می دهد، در هزینه ها صرفه جویی می کند، یکنواختی را فراهم می کند. بنابراین، به همه شرکت های تجاری توصیه می شود که لباس کار را برای کارکنان خود داشته باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *