کفش های لژدار و یا پلت فرم کفش هایی با پاشنه بلند و در عین حال راحت است. این کفش ها ظاهری زیبا دارند و برای بلند کردن قد افراد بسیار مناسب هستند. این کفش ها در زمان های گذشته در یونان و روم باستان و پس از آن در ژاپن و چین مورد استفاده قرار می گرفتند. جنس پاشنه این کفش ها در ابتدا بیشتر از چوب بود. امروزه پاشنه کفش های لژدار از چوب پنبه، پلاستیک و بعضا از چوب ساخته میشود.

کفش های لژدار دارای انواع متفاوتی هستند که در این مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. پس از آن به نحوه ترکیب کردن این کفش ها با پوشش مناسب پرداخته خواهد شد.

انواع کفش لژدار

لژدار پاشنه گوه ای

این نوع از کفش های لژدار دارای ارتفاع پاشنه ثابتی نیستند و ار تفاع آن از پنجه کفش با مقدار کم شروع شده و تا رفتن به پاشنه افزایش پیدا می کند. در واقع این فرم پاشنه شبیه به گوه است که از نظر هندسی دارای لبه تیز و پهن است. این مدل از کفش ها بسیار راحت هستند و فشار زیادی به کف پا وارد نمی کنند. به همین دلیل استفاده از این کفش ها با مدت زمان طولانی پا را خسته نمی کند.

لژدار پاشنه گوه ای

لژدار پاشنه مبلی

در کفش پاشنه مبلی در بخش پنجه پا ارتفاع وجود دارد و با رفتن به پاشنه به بالاترین مقدار خود می رسد. این نوع از کفش های لژدار نیز بسیار راحت هستند و برای افزایش قد مناسب می باشند.

لژدار ساده

کفش های لژدار ساده دارای پاشنه با ارتفاع ثابت در بخش پنجه و پاشنه پا هستند. این مدل از پاشنه در کفش های کتانی و راحتی نیز استفاده می شوند و قد فرد را به میزان لژ موجود بلندتر می کنند.

لژدار ساده

لژدار مخفی

این نوع از کفش ها در ظاهر داراری لژ نیستند ولی در بخش داخلی کفش دارای پاشنه هستند. در واقع در این نوع کفش ها هدف پنهان کردن میزان لژ مورد استفاده است. در برخی از کفش های اسپورت و کفش های مناسب برای پوشیدن در محیط بیرون از لژ مخفی استفاده می شود.

لژدار مخفی

نحوه پوشیدن کفش های لژدار و ترکیب آن با لباس های مختلف

  1. استفاده از کفش لژدار در فصل تابستان کاربرد زیادی دارد. کفش لژدار قابل ست کردن با مانتوهای گشاد، رنگی و یا گلدار تابستانی است. برای ایجاد زیبایی بیشتر می توان کفش و کیف خود را از نظر طرح و رنگ با یکدیگر ست کرد.
  2. استفاده از کفش های لژداری که دارای پاشنه چوب پنبه باشند راحت تر است زیرا دارای انعطاف بیشتری است و احساس خوبی در راه رفتن ایجاد می کند.
  3. کفش های لژدار برای پوشیدن در محل کار نیز مناسب هستند و قابل ست کردن با مانتوهای رسمی اداری هستند و ظاهر شما را شیک و مرتب نشان می دهند.
  4. برای ایجاد تیپ اسپورت و راحت می توان از کتانی های لژدار استفاده کرد. این کتانی ها دارای انواع گلدار نیز هستند که با شلوار جین و یا کتانی سفید بسیار زیبا دیده می شوند.
  5. کفش های لژدار قابل استفاده با لباس بلند هستند. در این صورت قد شما افزایش پیدا می کند و راحتی مورد نیاز شما فراهم می شود و دچار کمر درد و یا پا درد نمی شوید. در عین حال کفش شما در معرض دید قرار نمی گیرد.
  6. برای فصل زمستان، شما می توانید از نیم بوت هایی دارای لژ استفاده کنید. بدین ترتیب هم قدتان افزایش پیدا می کند و هم به راحتی از کفش ها استفاده می کنید و به پایتان آسیبی وارد نمی شود.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *