کفش چوبی کلاگز

قدیمی ترین کفش های چوبی که در آمستردام کشف شد .این کفش ها در قرون وسطا محبوبیت بیشتری داشته و همچنین ارزان و محکم بوده وتوسط کارگران و معدنچیان و کشاورزان پوشیده می شد.

کفش های باله

این کفش به وسیله ی بالرین ایتالیایی ساخته شد و برای رقص باله استفاده می شد تا باعث تعادل رقصنده بر روی انگشتان پای باشد و خیلی دردناک است .

چکمه های پلتفرم

این کفش ها در قرون وسطا در مواقعی که باران می بارید استفاده می شد تا از نفوذ باران به داخل کفش جلوگیری کند .

صندل های طلایی مصری

از این صندل ها فراعنه مصر استفاده می کردند، آنها معتقد بودند که تنها صندل های طلا، پاهای آنهارا از خطرات در امان نگه می دارد درحالی که مردم عادی یا با پای برهنه راه می رفتند یا از صندل هایی که با خلاقیت عجیب و غریب خود می ساختند به پا می کردند .

کفش سواره نظام ایرانی

در این کفش ها پاشنه وجود داشت که مردان از آن استفاده می کردند و مناسب زنان نبود. سواره نظام ها برای اینکه هنگام نبرد اسب خود را متوقف کنند از این کفش ها استفاده می کردند .

کفش لوتوس

قبل از اینکه سلسله آهنگ به حکومت برسند مینیاها برای محافظت از پاهای کوچک زنان چینی استفاده می کردند. و این کفش ها را از ۵ سالگی تا نوجوانی استفاده می کردند.

کفش های اوریان کومه گاتا یا میتسوشی

این مدل کفش ها در بین زنان چینی رایج بود و رقصنده های ژاپنی از آنها استفاده می کردند امروزه این کفش ها در نمایشگاه ها و مراسمات خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

کفش کراکو

نوک این کفش ها باید خیلی جلو بود و به دلیل ساختار و نامش آن را به کشور لهستان ارتباط می دادند . ودر قرن چهاردهم یکی از محبوب ترین کفش ها در بین اروپاییان به شمار می رفت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *