بیشتر افراد از تنوع کفش مردانه اطلاع ندارند و کفش مردانه را به بیش از دو یا سه دسته نمی توانند تقسیم کنند. این افراد در خرید کفش مردانه فقط به اسپورت بودن و یا مجلسی بودن کفش توجه می کنند و کفش های مجلسی را با هر لباس رسمی می پوشند. درحالی که کفش های مردانه دارای تنوع زیادی هستند و آگاهی از مدل های آن ها ضرورت دارد. زیرا پوشیدن کفش مناسب با استایل مخصوص به خود ظاهر افراد را آراسته تر و خوش سیماتر نشان می دهد. در این مقاله به معرفی انواع کفش مردانه و لباس هایی که با هر کدان از آن ها می توانیم بپوشیم، خواهیم پرداخت.

کفش مردانه آکسفورد

این نوع از کفش ها رسمی ترین نوع کفش در بین کفش های مردانه هستند. این کفش ها برای اولین بار در بین دانشجویان آکفورد مورد استفاده قرار گرفته اند، به همین دلیل این کفش ها به عنوان آکسفورد شناخته می شوند. استفاده از این کفش ها با کت و شلوار و در مجالس رسمی مرسوم است و با شلوار اسپرت و جین پوشیده نمی شود. این کفش ها اغلب در دو رنگ مشکی و قهوه ای مورد استفاده قرار می گیرند.

کفش آکسفورد دارای انواع مختلفی است. یکی از آن ها دارای نام نوک بال است که مربوط به شکل پنجه آن است که برش آن شبیه بال های باز شده پرنده است. همچنین این کفش دارای مدلی به نام زین اسبی است که دارای چرم متفاوتی به شكل زين در قسمت رويه جلوي كفش و پاشنه كفش است.

کفش مردانه بروژ

کفش های بروژ شبیه کفش های آکسفورد هستند با این تفاوت که دارای جزئیات بیشتری می باشند. به این ترتیب که قطعات چرم و دوخت های این نوع از کفش ها متفاوت است و در چهار مدل بروژ کامل، نیم بروژ، ربع بروژ و بروژ باله بلند موجود هستند. این نوع از کفش ها با شلوار پارچه ای و جین قابل پوشش هستند.

کفش دربی

از جمله کفش های دیگری که شبیه کفش آکسفور است، کفش دربی می باشد. تفاوت این کفش ها با کفش آکسفورد در بخش مربوط به سوراخ های بند است. در کفش آکسفورد این بخش دارای دوخت جدایی نیست و در ادامه بخش های دیگر کفش است ولی در کفش دربی این بخش دارای تکه ای جدا و با دوخت جدا است. جنس کفش های دربی چرم و یا کتان است و استفاده از آن با کت و شلوار توصیه نمی شود.

کفش مردانه

کفش سگک دار

کفش سگک دار نوعی کفش بدون بند است که توسط سگک باز و بسته می شود. این نوع از کفش ها رسمی تر از کفش دربی هستند. کفش های سگک دار در انواع تک سگکی، دو سگکی و سه سگکی موجود هستند.

کفش مردانه

کفش کالج

اکثر افراد با کفش های کالج آشنایی دارند. این نوع از کفش ها بسیار راحت هستند و استفاده از آن ها نیز آسان است. این نوع از کفش ها با شلوار جین و کتان پوشیده می شوند. استفاده از کفش های کالج تیره و براق با استایل رسمی نیز رایج است.

کفش کالج

اسنیکر

اسنیکرها کفش هایی بسیار راحت هستند و برای پیاده روی، ورزش و استفاده روزمره بسیار مناسب هستند. این کفش ها مورد پسند اکثر جوانان بوده و اکثر آن ها یک و یا چند جفت از اسنیکرها را در جاکفشی خود دارند.

اسنیکر

کفش صندل

صندل کفش غیررسمی است که بیشتر در فصل تابستان و یا در مسافرت های تابستانی مورد استفاده قرار می گیرد. صندل های تابستانی که برای پیاده روی در محیط بیرون استفاده می شوند، دارای بندی در پشت کفش هستند تا پا در حین راح رفتن اذیت نشود. صندل ها اکثرا با جوراب مورد استفاده قرار نمی گیرند و در صورت استفاده از جوراب ظاهر خوبی نخواهند داشت.

کفش صندل

کفش موکازین

این کفش مردانه نوعی کفش کالج و کاملا تخت است با این تفاوت که راحت تر از کفش کالج است. کفش موکازین دارای یک تکه چرم است ولی کالج دارای چندین تکه چرم و دوخت است و همین باعث راحتی بیشتر این کفش شده است.

بوت چلسی

بوت چلسی بوت پر استفاده در فصل زمستان است. این نوع بوت بدون بند است و به راحتی با سبک های رسمی و غیر رسمی قابل ست شدن است.

بوت چلسی

بوت چوکا

بوت چوکا بوتی چرم و پر استفاده است که میتواند با سبک رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار گیرد. این بوت دارای بند است و بلندی آن نهایتا تا مچ پا است.

بوت چوکا

بوت مخصوص زمستان

این نوع از کفش مردانه  جنسی ضد آب دارند و برای پوشیدن در فصل سرما، برف و مناطق کوهستانی مناسب هستند. این بوت ها دارای پشم در داخل خود هستند تا در برابر سرما از پا محافظت کنند. این بوت بلند هستند تا با فرو رفتن در برف مانع ورود آن به داخل کفش شوند.

بوت مخصوص زمستان

همان طور که در این مقاله بررسی شد، کفش های مردانه دارای تنوع زیادی هستند که هر کدام کاربرد خاصی دارند. استفاده از هر کدام از آن ها در محل مناسب باعث ایجاد استایل خوب و راحتی پا می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *