کفش کار که برای محیط های کاری و صنعتی ساخته می شود این کفش ها با کفش های معمولی تفاوت کمی دارند همچنین وکفش زیاد بوده و جنس بهتری دارد. پرکاربردترین آن مجهز به زرهی فولادی درجلوی کفش می باشد که از آسیب دیدگی و قطع انگشتان جلوی پاها هنگام افتادن اجسام سنگین جلوگیری می کند.
در جاهایی که جریان الکتریسته وجود دارد و افرادی که کارهای تکنسین برق ساختمان ، کادر فنی تاسیسات برق کارخانه ها و… را انجام می دهند حتما باید از این کفش ها استفاده کنند. کفش های عایق که زیره آنها عایق بوده و از برق گرفتگی توسط پای فرد جلوگیری می کند.
جنس این کفش ها از چرم طبیعی و مقاوم بوده وعلاوه بر ایمنی بیشتر،عمر و ماندگاری بیشتری دارد. داخل کفش آستری است که پای شخص مستقیم باآن در تماس است و عرق پا را به خود جذب می کند.

انواع کفش ایمنی و کاربردهای آن

-کفش ایمنی با سرپنجه فولادی : این کفش برای محیط های نفتی ،روغنی و اسیدی رقیق و.. مناسب بوده وضد لغزش و ضد سایش و سبک است.
-کفش ایمنی با سرپنجه فولادی : این نوع کفش مقاومت بیشتری نسبت به سرپنجه فولادی در مقابل سایش، خوردگی و حرارت دارد از ترکیب دو لایه سرپنجه فولادی تولید می شود وبرای محیط هایی با غلظت اسید بالاتر مناسب می باشند. وزن این نوع کفش ها نسبت به سرپنجه فولادی بیشتر بوده است .
-کفش ایمنی با زیره RUBER : مقاوم ترین نوع کفش می باشند و برای محیط های کاملا اسیدی مناسب بود و وزن این کفش ها بیشتر از انواع کفش های دیگر است .
-کفش ایمنی با سرپنجه کامپوزیت:این نوع کفش عایق برق بوده و به دو صورت محافظ فشار قوی و محافظ فشار ضعیق تولید می شود.
-کفش ایمنی کانداکتیو : هادی جریان برق بوده و در محیط هایی با خطر انفجار استفاده می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *