کفش­ های پاشنه بلند از جمله کفش­هایی است که طرفدار زیادی در دنیای مد و استایل دارد و خانم­های شیک­پوش زیادی علاقه به استفاده از آن دارند. پوشیدن کفش پاشنه­بلند با این­که ظاهری زیبا به شما می­بخشد اما گاها پوشیدن طولانی مدت آن باعث بروز آسیب­های جدی مانند درد مفاصل یا کمردرد می­شود و به خاطر فشاری که به پا وارد می­کند، نمی­توان زمانی طولانی آن را پوشید. اما در این مقاله قصد داریم به ترفندهایی اشاره کنیم که با رعایت آن می­توان درد و آسیب پوشیدن کفش پاشنه بلند را به حداقل رساند.

  1. اگر خسته شدید کفش را از پا درنیاورید

بسیاری از خانم­ها تصور می­کنند اگر در استفاده طولانی مدت از پاشنه بلند، مدت کوتاهی به خود استراحت بدهند و کفش را چند ثانیه از پاهایشان در بیاورند، می­توانند به پاهایشان استراحت دهند و درد ناشی از پوشیدن این نوع کفش را کاهش دهند. اما حقیقت این است که شما وقتی چند ثانیه کفش را درمی­آورید، پاهای شما ملتهب شده و هنگام پوشیدن دوباره آن­ها درد بیش­تری حس خواهید کرد.

 

کفش­های پاشنه بلند

  1. به پوشیدن آن عادت کنید

اگر قرار است در یک مهمانی یا جایی که می­خواهید پاشنه بلند بپوشید، شرکت کنید و قرار است از کفش پاشنه بلند استفاده کنید، حتما از چند روز قبل از شرکت در مراسم کفش پاشنه بلند بپوشید تا پاهایتان به آن عادت کند و در اثر پوشیدن یک­باره کفش به مدت طولانی به پاهایتان شوک وارد نشود.

  1. سایز مناسبی برای خود انتخاب کنید

اگر کفش سایز مناسبی نداشته باشد برای پاهایتان مشکل ایجاد خواهد کرد. اگر کفشی که استفاده می­کنید تنگ باشد، باعث بروز پینه، میخچه، درد مفصل و کمردرد خواهد شد و اگر گشاد باشد باعث ایجاد تاول خواهد شد. این فشار در اثر پوشیدن کفش­های پاشنه بلند بیشتر خواهد شد. پس اگر قصد استفاده از کفش پاشنه بلند را دارید، حتما کفشی با سایز مناسب پاهایتان را  انتخاب کنید.

  1. کفش­هایی با پاشنه ­های پهن ­تر استفاده کنید

کفش­های پاشنه بلند

کفش­هایی که پاشنه پهن­تری دارند، هم به حفظ تعادل شما کمک می­کنند هم فشار ناشی از وزن بدن را کم­ترمی­کنند. کفش­هایی که پاشنه پهن­تری دارند، از کفش­هایی که پاشنه نازکی دارند، بسیار مناسب­تر هستند.

  1. از ترفندهایی برای منبسط کردن آن­ها استفاده کنید

کفش­های پاشنه بلند

قرار دادن کفش در فریزر یا قرار دادن روزنامه خیس و مچاله شده داخل کفش، باعث انبساط کفش شده و باعث می­شود راحت­تر آن­ها را به پا کنید. برای این­کار کفش­ها را داخل پلاستیک گذاشته و آن­ها را در فریزر قرار دهید یا چند روزنامه مچاله را که روی آن­ها آب پاشیده­اید، داخل کفش قرار دهید و اجازه دهید چند روز در این حالت بماند.

  1. از کفی مناسب استفاده کنید

اگر از کفی مناسب استفاده کنید، فشار ناشی از پوشیدن کفش کم­تر شده و راحت­تر می­توانید این کفش را به پا کنید. کفی­های طبی راحتی بیشتری برای شما تامین می­کنند. همچنین اگر کفش کمی برایتان بزرگ­ باشد با استفاده از کفی می­توانید به سایز ایده­ال برسید.

  1. از مرطوب کننده استفاده کنید

قبل از پوشیدن پاشنه بلند از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این کرم باید قابلیت آب­رسانی داشته باشد و هدف از آن صرفا چرب کردن پوست نیست بلکه جلوگیری از خشک شدن و تاول زدن پوست است. کرمی که فقط باعث چرب شدن پوست شما شود، باعث لیز خوردن پا داخل کفش می­شود.

سخن آخر

هنگامی که کفش پاشنه بلند می­پوشید، مرکز سقل بدن شما تغییر می­کند بنابراین برای صاف راه رفتن، تصور کنید خطی نامرئی به تقارن بدن شما وجود دارد که باعث می­شود چانه تا ستون فقرات شما در یک خط مستقیم باشد و هنگام راه رفتن از نگاه کردن به پایین خودداری کنید و نگاهتان به روبه­رو باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *