مراقبت از کفش ها و  داشتن کفشی با ظاهری تمیز و مرتب، پوشیدن کفش تمیز دارای اهمیت زیادی است. این امر در فصل زمستان نیز صادق است. در فصل زمستان به دلیل وجود برف و باران، کفش ها کثیف می شوند و افراد در تمیز کردن آن ها دچار مشکل می شوند. کفش­ ها در زمستان بیشتر خراب می شوند زیرا نمکی که برای آب کردن برف استفاده می شود بر روی کفش باقی می­ماند و در صورت تمیز نکردن، کفش را به مرور خراب می کند.

مراقبت از کفش ها در زمستان

چند توصیه برای مراقبت از کفش ها:

از محلول محافظ آب استفاده کنید

آب یکی از اصلی ترین دلیل خراب شدن سریع کفش است. احتمالاً نمی‌توانید هرگز کفش‌های خود را در باران، برف یا برف نپوشید، اما می‌توانید مطمئن شوید که هنگام انجام این کار از کفش‌های خود محافظت بهتری می‌کنند.

بهتر است بلافاصله پس از خرید کفش فرایند مراقبت از کفش هایتان را انجام دهید. کفش های خود را با محلول محافظ آب بپوشانید و این کار را در هر سال تکرار کنید. اگر قبلاً هیچ کاری برای محافظت از کفش های قدیمی انجام نداده اید، هنوز دیر نشده است. همسن امروز محافظ آب بخرید و شروع کنید.

 

کفش های خود را به طور مرتب جلا دهید.

وقتی کفش‌های شما خیلی خشک می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد ترک در آن‌ها یا تغییر شکل آن‌ها شوند تا به خوبی پاها در ان جا نشوند. جلا دادن کفش‌هایتان مانند مرطوب کردن پوستتان است. از خشک شدن آنها جلوگیری می کند و علاوه بر این آنها را زیباتر می کند.

از درخت کفش (یا کاغذ) استفاده کنید.

در حالی که باران می تواند مشکلاتی را برای طول عمر کفش ایجاد کند، خطر رطوبت با هر بار استفاده وجود دارد.

درختان یا کاغذ کفش به جذب مقداری از رطوبت روزانه و بویی که هنگام نگهداری کفش‌های خود در پایان روز ایجاد می‌کند، کمک می‌کنند. آنها همچنین به کفش های شما کمک می کنند تا شکل مناسب خود را در طول سال ها استفاده حفظ کنند.

 

بگذارید کفش هایتان به طور طبیعی خشک شوند.

سعی نکنید در فرآیند خشک کردن کفش های خیس با خشک کن یا بخاری تسریع کنید. این کار فقط شکل کفش را تغییر می دهد و به طور بالقوه به کفش آسیب می رساند.

اگر کفش‌هایتان خیس شده‌اند، قبل از پوشیدن دوباره به آن‌ها زمان بدهید تا به‌طور طبیعی خشک شوند.

 

نکات مورد توجه برای تمیز کردن و مراقبت از کفش ­های چرم چیست؟

کفش های چرم کفش هایی حساس و در عین حال در صورت مراقبت درست، کفش هایی با دوام هستند. این کفش ها پا را گرم نگه می دارند و طرفداران زیادی دارند. کفش های چرم در صورت خیس شدن نیاز به روغن دارند تا با خشک شدن جمع نشوند و حالت نرم خود را از دست ندهند، این امر در مورد بوت های خیس نیز صادق است.

در صورتی که این کفش ها دارای گرد و خاک و همچنین باقی مانده نمک ناشی از برف باشند، بهتر است محلول آب، سرکه و روغن درخت چای به آن پاشیده شود و سپس با دستمال پاک شود تا آلودگی های موجود در آن از بین برود. برای برق انداختن این کفش ها بهتر است روغن درخت چای و سرکه بر روی کفش ماساژ داده شود. این کار باید 15 دقیقه انجام شده و در صورت نیاز تکرار شود.

چگونه مراقب کفش های خود در زمستان باشیم؟

 نکات مورد توجه برای تمیز کردن و مراقبت از کفش ­های جیر چیست؟

تمیز کردن و مراقبت از کفش های جیر دشوارتر از سایر کفش هاست. برای تمیز کردن این کفش ها حتما باید برسی نرم داشته باشید تا کفش را بدون آسیب رساندن به آن تمیز کنید. در صورتی که این کفش ها خاکی شوند و یا نمک بر روی آن ها قرار بگیرد باید با برس خشک و نرم کاملا تمیز کرده و بعد مایع ترمیبی از سرکه و آب را با برس به کفش بزنید تا گرد و خاک به طور کامل از بین برود.

اگر بوتی که دارید از جنس جیر باشد و خیس شده باید باید با حوله تمیز آب آن گرفته شود و سپس برس بر روی آن کشیده شود تا حالت زبری آن از بین برود. برای خشک کردن این کفش ها از سیستم های گرمایشی استفاده نکنید زیرا منجر به ایجاد شوره می شود و زیبایی ظاهر کفش را از بین می برد.

چگونه مراقب کفش های خود در زمستان باشیم؟

نکات مورد توجه برای مراقبت از کفش ­های پلاستیکی چیست؟

کفش های پلاستیکی برای جلوگیری از نفوذ آب در فصل پر بارش مانند بهار و پاییز استفاده می شوند. همچنین این کفش ها توسط طبیعت گردان برای عبور از رودخانه و یا رفتن به آبشار استفاده می شوند. مورد استفاده بعدی این کفش ها هنگام شستشو و نظافت است. این کفش ها نیز ترفند خاص خود را برای تمیز کردن دارند.

تمیز کردن کفش های پلاستیکی نسبت به سایر کفش ها راحت تر است. برای تمیز کردن این کفش ها محلول آب و سرکه بهترین گزینه است. برای اینکه این کفش ها دچار خط خوردگی نشوند بهتر کنار سیستم گرمایشی و یا زیر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرند. در صورت ایجاد ساییدگی در این کفش ها از پاک کن استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *