ویژگی ها و مزایای انواع کفش ایمنی :

بعد از جنگ جهانی اول و با رشد صنعت کفش­های ایمنی برای مشاغل مختلف تولید شدند. مثلا برای کسانی که در معدن و کارخانه مشغول به کار بودند کفش مناسب تولید شد. کفش ایمنی نوعی کفش است که برای استفاده در محیط‌های کاری و صنعتی طراحی و ساخته می‌شود. پُرکاربردترین آن مجهز به زرهی فولادی در جلو کفش می باشد.

کفش های ایمنی انواع مختلفی دارند که در مکان های مختلف از آن ها استفاده میشود. این کفش ها از نظر مقاومت و جنس با کفش های دیگر تفاوت هایی دارند. فایده استفاده از کفش ایمنی با زره فولادی این است که از آسیب دیدگی و قطع احتمالی انگشتان پا در موقع افتادن اجسام سنگین جلوگیری می ‌کند. کفش کار یکی از اولین ضروریات برای رعایت ایمنی کار است.

مارکو جیر خاکی

مارکو جیر خاکی

کفش ایمنی و فواید استفاده از آن؟

در انتخاب کفش باید دقت کرد زیرا از پا بعنوان قلب عصبی انسان یاد می گردد، بنابراین مسائل بهداشتی و ارگونومیکی کفش بایستی مورد توجه باشند. گرفتاری های مزمن ستون فقرات، چشم درد و سردردهای مزمن نیز از عوارض استفاده از کفش نا ایمن و غیر ارگونومیک باشد. از نظر بهداشتی نیز در صورت استفاده از کفش با جنس نامرغوب و غیربهداشتی امکان ایجاد باکتری، قارچ، میخچه و بوی نامطبوع وجود دارد.

 

کاربرد کفش ایمنی

وظیفه کفش ایمنی محافظت از پا در مقابل خطر سقوط اشیا، محافظت در مقابل خطر سُر خردن و لغزش پا است. در محیط های کاری، امکان سقوط یا افتادن وسایل و اشیاء به ویژه در سطوح روغنی وجود دارد. علاوه بر آن کفش ایمنی در برابر جریان الکتریکی از پای افراد محافظت می­کند، همچنین در برابر خستگی و سوختگی نیز محافظ پا است.

 

علائم اختصاری روی کفش ایمنی

PU: پلیمری به نام پلی یورتان است که در ساخت زیره کفش ایمنی از آن استفاده می­شود.

RR: مقاومت کفش ایمنی در مقابل سوراخ شدن را نشان می­دهد.

CP: مقاومت کفش ایمنی در برابر جریان الکتریسیته را نشان می­دهد که در مقابل الکتریسیته ی ساکن رسانا است.

ED: رسانا بودن کفش ایمنی در مقابل جریان الکتریسیته با این علامت نشان داده می­شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *