کفش ایمنی چیست؟

کفش ایمنی نوعی کفش محافظ است که در اوایل قرن بیستم ساخته شد. آنها پاسخی عالی به افزایش آگاهی در مورد ایمنی و سلامت در محل کار در نظر گرفته می شوند. در آن دوره، قوانین غرامت و مزایای کارگران نیز در حال تصویب بود. از این رو، کفش‌های ایمنی انتخابی ارزان‌تر برای شرکت‌ها برای جلوگیری از آسیب به جای استخدام یک کارگر جدید برای جایگزینی کارگر آسیب دیده – همانطور که قبل از قانون جدید مرسوم بود، تبدیل شد.

 

کفش های ایمنی به گونه ای طراحی شده اند که از پاهای شما در برابر خطرات یا موانعی که ممکن است در محل کار با آن مواجه شوید که می تواند منجر به آسیب ناشی از پا شود، محافظت کند. دیگر به چکمه‌ها محدود نمی‌شوید، کفش‌های ایمنی اکنون شامل کفش‌ها، مربیان، مجموعه‌ای برای خانم‌ها و اخیراً کفش‌هایی است که از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند!

ویژگی کفش های ایمنی از جمله کلاهک پنجه فولادی، کفی میانی ضد نفوذ و کفی مقاوم در برابر لغزش هستند. مهم نیست که نقش شغلی یا محیط کاری شما چیست، یک جفت کفش ایمنی  متناسب با نیازها و نیازهای شما وجود خواهد داشت.

به عنوان مثال، فرض کنید باید بیشتر وقت خود را در خارج از منزل، مانند یک سایت ساختمانی، صرف کار کنید. در این صورت، یک جفت کفش ایمنی با زیره محکم و بادوام ممکن است بهترین انتخاب باشد زیرا از شما در برابر عوامل خطرناک و همچنین هرگونه خطر آسیب محافظت می کند.

ویژگی کفش ایمنی

چه نوع کفش ایمنی نیاز دارم؟

کفش ایمنی مورد نیاز شما به نقش شغلی و محیطی که در آن کار می کنید بستگی دارد. برای درک طیف وسیعی از کفش های موجود برای خرید، به جدول زیر نگاه کنید.

 

ویژگی کفش ایمنی خوب

کلاهک پا

انواع مختلف کفش ایمنی با مواد مختلف ساخته خواهد شد. به عنوان مثال، برخی از کلاهک های انگشت پا با مواد آلیاژی، فولادی، کامپوزیت، آلومینیوم و تیتانیوم یا پلاستیک، مانند پلی اورتان ترموپلاستیک، تقویت شده اند.

به عنوان یک نیاز اساسی، کفش های ایمنی باید دارای کلاهک انگشتی 200 ژول باشند. سایر خواصی که ممکن است شامل شود عبارتند از: مقاومت در برابر نفوذ (محافظت میانی)، رسانا، ضد الکتریسیته ساکن، عایق در برابر گرما یا سرما، جذب انرژی، مقاوم در برابر تماس گرم، مقاوم در برابر آب.

رویه

تقریباً تمام کفش‌های ایمنی از رویه چرم نوبوک ساخته می‌شوند. و برخی ار کفش ها با  رویه های مصنوعی یا نساجی مانند میکرو مخمل تقویت شده اند.

در مقایسه با چرم، این نوع مواد تهویه بسیار بیشتری دارند. از این رو، شما همیشه در محل کار احساس راحتی خواهید کرد، معمولاً زمانی که مجبور هستید در شرایط گرم کار کنید. با این حال، چرم مزایای خاص خود را نسبت به مصنوعی دارد. چرم بسیار بادوام تر، محکم تر است و از شما در برابر شرایط کاری خطرناک محافظت می کند.

پوشش

از آنجایی که آستر لایه پارچه ای است که مستقیماً با پای شما تماس می گیرد، انتخاب آستر ساخته شده از مواد تهویه شونده، سریع خشک شونده و رطوبت گیر واقعاً ضروری است. تقریباً تمام آسترهای کفش ایمنی از موادی مانند پشم، پنبه، کامپوزیت های نساجی تنظیم کننده حرارت یا چرم ساخته شده اند. این به این دلیل است که این چرم در مقایسه با مواد مصنوعی برای کفش های کار راحت، الزامات و کیفیت های فوق را برآورده می کند.

کفی

کفی کفش های ایمنی نه تنها برای محافظت بیشتر از پاهای شما، بلکه راحتی طراحی شده اند. با در نظر گرفتن این موضوع، اکثر برندهای کفش ایمنی، کفی های ساخته شده از مواد غیر بافته شده مانند پشم یا حتی چرم را تولید می کنند. این نوع مواد نه تنها بادوام و ماندگار هستند، بلکه در جذب عرق و رطوبت نیز عالی هستند. در نتیجه، پاهای شما محافظت بیشتری خواهند داشت.

زیره

برخی از مواد رایج مورد استفاده برای ساخت زیره کفش ایمنی عبارتند از TPU، پلی اورتان یا لاستیک. در واقع، این مواد ویژگی های یکسانی ندارند، اما همه آنها برای راه رفتن روی سطوح لغزنده کشش عالی را برای شما فراهم می کنند. این نیز برای شما مهم است که هنگام انتخاب بهترین مدل برای خود، مواد مناسب را انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *