نکات مهم در انتخاب بهترین جنس برای کفش

بهترین جنس کفش : برای ایجاد راحتی و احساس آرامش افراد باید کفش مناسبی را برای خود انتخاب کنند. انتخاب کفش باید متناسب با پای افراد باشد. پای افراد از نظر سایز و پنجه با یکدیگر متفاوت است؛ به همین دلیل ممکن است کفشی که برای یک نفر مناسب و راحت است برای فرد دیگر این گونه نباشد. بنابراین انتخاب قالب مناسب برای هر فردی دارای اهمیت است. همچنین سایز کفش باید درست انتخاب شود زیرا ممکن است سایز پا در برندهای مختلف، متفاوت باشد. علاوه بر موارد ذکر شده، جنس کفش نیز از نکات دارای اهمیت است که باید هنگام خرید کفش مورد توجه قرار گیرد. کفش ها در جنس های مختلفی نظیر چرم، پلاستیک، پارچه و … تولید می شوند. دانستن این نکته که چه نوع کفش برای کدام شرایط مناسب است، مهم است.

در این مقاله انواع کفش ها و موادی که در تولید آن ها به کار برده شده آورده شده است. بدین منظور بهترین جنس کفش برای کاربردهای مختلف بیان شده اند. افراد می توانند هنگام خرید کفش از نکات بیان شده استفاده کرده و کفش مناسب خود را انتخاب کنند.

کفش چرم

بهترین جنس کفش در فصل بهار کفش چرم است. کفش چرم مورد پسند اکثر افراد است و جذابیت خاص خودش را دارد. با اینکه قیمت این نوع کفش کمی بالاتر است ولی هم از نظر کیفیت بهتر است و هم سلامتی و راحتی پا را فراهم می کند و ارزش خرید را دارد. برای هوای زیبای بهاری می‌توان کفش کالج یا نیم‌بوت به پا کرد. کفش های چرم در مدل های تابستانی نیز برای خانم ها و آقایان تولید می شوند و مورد پسند اکثر افراد هستند. کفش چرم راحتی پای افراد را فراهم می کند و از عرق کردن پا در تابستان جلوگیری می کند.

هنگام خرید کفش چرم باید دو لنگه آن را پوشیده و چند قدم راه بروید تا از متناسب بودن سایز و مدل آن برای پایتان اطمینان حاصل کنید. کفش با‌کیفیت دارای پوشش راحتی است که به‌محض پوشیدن کفش و تماس کفِ پا با آن، احساسش خواهید کرد.

بهترین جنس کفش

کفش و دمپایی لاانگشتی‌

این نوع از کفش ها مناسب ساحل دریا یا استخر هستند و اکثرا دارای جنس پلاستیکی می باشند. این کفش ها نباید به صورت مداوم در پا بمانند زیرا قوس کف پا را حمایت نمیکنند، پاشنه ندارند و نمی توانند هیچ ضربه‌ای را دفع کنند. دمپایی های لاانگشتی در درازمدت می توانند موجب دردهای زانو، لگن و کمر شوند. در عین حال عامل بروز التهاب در ساق پا میباشند. ابن کفش ها به دلیل دارا بودن جنس پلاستیک با ساییده شدن در کف پا موجب التهاب تاندون می شوند و میخچه و پینه ایجاد می کنند.

افراد مبتلا به دیابت هم باید مراقب باشند زیرا این نوع پاپوش میتواند محل مناسبی برای رشد انواع میکروب باشد و با کوچک‌ترین ضربه و زخم در پا نفوذ کنند.

کفش تابستانی بی‌پاشنه 

این نوع کفش‌ها هم مثل پاپوش‌های لاانگشتی مناسب پیاده‌روی نیستند. جنس این کفش ها می تواند چرم، پلاستیک و یا پارچه ای باشد.  وجود نداشتن پاشنه و تخت بودن کف کفش می تواند منجر به التهاب پا شود. برای پوشیدن این نوع کفش ها باید از کفی طبی استفاده کنید.

کفش تابستانی بی‌پاشنه 

کفش‌ لژ‌دار تابستانی

این نوع از کفش ها به طور معمول پارچه ای هستند. استفاده طولانی مدت از این نوع کفش‌ها هم میتوانند باعث التهاب غلاف پا شوند چون فشار زیادی به پاشنه وارد میکنند. راه رفتن با این کفش ها راحت تر است ولی احتمال احتمالا پیچ‌خوردن و رگ به رگ شدن مچ پا بالا است.

کفش‌ لژ‌دار تابستانی

کفش پلاستیکی جلو بسته کروس

این نوع کفش‌های پلاستیکی یا کائوچویی بیشتر توسط پرستاران و کودکام مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل استفاده این کفش ها سبکی و راحتی شستشو است. طبق تحقیقات انجام شده استفاده طولانی مدت این کفش ها می تواند باعث التهاب مفاصل و تغییر شکل شست پا شود. این نوع کفش ها برای افرادی که دچار تورم شدید در ناحیه پا و قوزک هستند، مناسب است. برای سلامتی افراد عادی که به مدت 8 تا 10 ساعت در روز از این کفش ها استفاده می کنند، مضر است.

کفش پلاستیکی جلو بسته کروس

کفش کتانی

کفش های کتانی در انواع مختلفی تولید می شوند. این کفش ها بیشتر با هدف انجام فعالیت های ورزشی طراحی و تولید میشوند. کفش های کتانی مناسب پیاده روی و دویدن هستند و اکثر برندهای معروف دنیا به تولید این کفش ها می پردازند. کفش های کتانی دارای استانداردهایی هستند که باید توسط تولیدکنندگان رعایت شوند.

  • پاشنه کفش باید کاملا نرم و راحت باشد تا فرد هنگام استفاده این کفش ها در قسمت کف پای خود احساس درد و یا خستگی نداشته باشد. کفش های کتانی باید هنگامی که بندهایش خیلی سفت بسته نشده است، با فشار دست از پا خارج شود.
  • رویه کفش کتانی باید مقاومت و انعطاف بالایی داشته و در عین حال نرم و حالت پذیر باشد. همچنین رویه کفش نباید باعث ایجاد فشار در پای افراد شود. آستر و رویه داخلی کفش نیز باید به گونه ای باشد که به پای شما آسیب وارد نکند و دارای نرمی و لطافت باشد .
  • در تولید کفش های کتانی به گودی کف پا باید توجه شود. کفش های استاندارد برای افرادی که دارای گودی کف پا هستند و افرادی که کف پای صافی دارند، به صورت جداگانه تولید می شوند. همچنین افرادی که دارای گودی کف پا هستند باید از کفی های طبی استفاده کنند تا دچار درد کمر و پا نشوند. استفاده از کفش های کپسول دار نیز برای جلوگیری از خستگی پاها بعد از پیاده روی طولانی بسیار مفید است. کفش های کپسول دار برای کسانی که دارای گودی کف پا هستند نیز مناسب است.

کفش کتانی

انتخاب کفش مناسب برای خرید کار راحتی نیست. برای اطمینان از داشتن اوقات خوب و دلچسب هنگام پیاده روی و یا انجام فعالیت های روزمره باید کفشی را انتخاب کنید که تمام اجزای آن از پاشنه گرفته تا پنجه و رویه کاملا راحت باشد. جنس کفش نیز در ایجاد راحتی بیشتر برای پای شما تاثیرگذار است. در انتخاب کفش باید بر اساس محیطی که در آن از کفش استفاده می کنید، جنس مناسب آن محیط را انتخاب کنید. همچنین انتخاب جنس مناسب باعث خوش سیما تر شدن شما در محیطی که در آن قرار گرفته اید می شود و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *