کفش کوهنوردی یکی از مهمترین لوازم مورد نیاز کوهنوردان می باشد ذکر این نکته که ما در تمام لحظات کوهنوردی در حال استفاده از پاهایمان می باشیم نیازی به توضیح ندارد بنابراین توصیه ما به تمام کوهنوردان استفاده از کفش های استاندارد و با کیفیت می باشد.

وزن کفش :

کفش های کوهنوردی باید سبک باشند تا فرد هنگام کوهنوردی احساس راحتی داشته باشد ولی برای کوهنوردی های سخت از کفش های سنگین که لایه میانی آنها دلیل سنگینی کفش ها می باشد باید استفاده کرد ولی اگر یک کفش کوهنوردی بدون دلیل سنگین و سخت باشد در ادامه ی مسیر شما را اذیت خواهد کرد.

ضد آب بودن :

کفش های کوهنوردی باید ضدآب باشند یعنی زمانی که با آب برخورد می کنند نباید آب به داخل کفش نفوذ کند و جوراب شمارا خیس کند .

زیره کفش :

زیره کفش مهم است و کاربردهای مختلفی دارد باید هنگام خرید بدانید که کفش را برای چه منظوری استفاده خواهید کرد زیره کفش چطور بوده و برآمدگی اش چطور است و توسط چه تکنولوژی تولید شده است.

جنس رویه :

هنگام خرید کفش کوهنوردی پیش کسی بروید که شما را درست راهنمایی کند تا خرید درستی انجام دهید. کفش های کوهنوردی به دلیل مقاومت در برابر سایش و پوسیدگی بسیار مقاوم هستند به این دلیل گران بوده اند.

لایه میانی:

اگر کفشی را انتخاب کنید که لایه میانی مناسبی داشته باشد شما کمتر احساس خستگی خواهد کرد البته اگر لایه میانی جنسی از مواد EVA را داشته باشد .

قابلیت حفظ دما و هوا خوری کفش :

بهتر است کفش هایی که برای ۳ فصل سال انتخاب میشوند از عرق کردن پا جلوگیری کرده و باعث خنک ماندن پا در این فصول بشود . ولی برای فصل زمستان خنک نگه داشتن پا اهمیت ندارد بلکه گرم نگه داشتن آن مهم می باشد.

کفش کوهنوردی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *