نحوه پوشیدن کفش پاشنه بلند به مدت طولانی

نحوه پوشیدن کفش پاشنه بلند به مدت طولانی

پوشیدن کفش پاشنه بلند زیبایی و ظرافت خاصی را در خانم ها ایجاد می کند ولی مشکلاتی را به همراه دارد، به همین دلیل خانم ها معمولا از پوشیدن آن اجتناب می کنند. کفش های پاشنه بلند فرم زیباتری را به پای خانم ها می دهد و آن ها را کشیده تر و قدبلندتر نشان می دهد. در عین حال این نوع از کفش ها پنجه و سایر قسمت های پا را تحت فشار قرار می دهند و پوشیدن بلند مدت آن ها توصیه نمی شود. خانم ها به دلیل راحتی که در کفش های تخت وجود دارد در حد امکان سعی می کنند که از این کفش ها استفاده کنند. در این مقاله سعی داریم به روش های ساده درباره نحوه پوشیدن کفش پاشنه بلند اشاره کنیم تا برخی از مشکلات خانم ها در پوشیدن این گونه کفش ها را برطرف کنیم.

روش های مطرح شده به صورت زیر هستند:

  • در صورتی که پوشیدن کفش خسته شدید و راحت نیستید تا پایان مراسم منتظر بمانید و کفش را از پای خود درنیاورید. با درآوردن کفش پا استراحت می کند ولی به دلیل ورمی که دارد، با پوشیدن دوباره درد احساس شده چند برابر می شود.
  • برای جلوگیری از تاول زدن و عرق کردن پا از پودر بچه استفاده کنید. پودر بچه را داخل کفش و خود پایتان بپاشید و سپس کفش ها را بپوشید. راحتی پا با استفاده از پودر بچه بیشتر می شود.
  • سایز مناسبی را در کفش پاشنه بلند انتخاب کنید. کفش های پاشنه بلند به هیج وجه نباید تنگ انتخاب شوند زیرا با ورم پا در درونشان قابل استفاده نخواهند بود. اکثر افراد هنگام خرید کفش به این نکته توجه نمی کنند و صرفا بر اساس زیبایی کفشی را که ممکن است کمی تنگ باشد نیز می خرند و بعدا دچار مشکل می شوند. در مورد این کفش ها پنجه نباید تنگ باشد و پا نباید به جلو لیز خورده و تحت فشار قرار بگیرد.
  • برای تحمل راحت تر کفش در روز مراسم، قبل از مراسم چند روز کفش های پاشنه بلند را پوشیده و راه رفتن و نگه داشتن کفش در پا را تحمل کنید. بدین ترتیب در روز مراسم احساس راحتی بیشتری را خواهید داشت و پاهایتان به کفش ها عادت خواهند کرد.
  • برای کفش خود کفی راحت بخرید تا پایتان احساس راحتی بیشتری هنگام پوشیدن کفش داشته باشد. کفی های طبی نیز می توانند گزینه مناسبی باشند و راحتی پا را تامین کنند.
  • دو سه روز قبل از مراسم کفش ها را در فریزر نگهداری کنید همچنین برای باز شدن پنجه کیسه هایی را پر از آب کرده و درون کفش در فریزر قرار دهید. بدین ترتیب، کفش ها کمی منبسط تر و بزرگتر می شوند و پا را کمتر اذیت می کنند.
  • در صورتی که به راه رفتن با پاشنه نازک عادت ندارید از کفش هایی با پاشنه پهن استفاد کنید. ظرافت پاشنه نازک بیشتر است ولی پاشنه پهن نیز برای کسانی که عادت به استفاده از کفش پاشنه بلند ندارند مناسب است زیرا تعادل افراد هنگام راه رفتن با آن بالاتر می رود.
  • برای بالا بردن انعطاف کفش ها یا پارچه ای را با آب داغ خیس کرده و درون پنجه کفش قرار دهید و ای روزنامه را مچاله کرده و به آن آب پاشیده و در داخل پنجه کفش قرار دهید. سپس کفش ها را در کمد بگذارید چند روز این کار را تکرار کنید تا کفش ها نرم تر و راحت تر شوند.
  • از کرم های نرم کننده و مرطوب کننده پا استفاده کنید تا پاهایتان در حالت ایده آل قرار بگیرند. پای خشک در داخل کفش پاشنه بلند بیشتر آسیب میبیند و تاول زده و زخمی می شود.
  • برای جلوگیری از لیز خوردن، اگر کف کفش شما صاف است با سمباده صیقل دهید و خدشه دار کنید و یا با چاقو خط بیندازید تا روی زمین و کاشی لیز نخورید.

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *