کفش پاشنه بلند کفشی است که پاشنه ای بلندتر از دیگر انواع کفش ها دارد.کفش های پاشنه دار در مهمانی ها به دلیل زیبایی بیشتر استفاده می شود. در اغلب کفش های پاشنه بلند، پاشنه کفش را به صورت باریک و بلند می سازند که خود انواع مختلفی دارد.

بسیاری از خانم ها طرفدار کفش پاشنه بلند هستند. یکی از علل اصلی این استفاده مربوط به کوتاهی قد است و از عوامل دیگر ایجاد ظاهری خوب و خوش اندام است. کفش پاشنه بلند دارای عوارض زیادی است و استفاده از آن به طور مرتب به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در این مقاله به آسیب هایی که ممکن است با پوشیدن مدوام کفش پاشنه بلند در بدن شما ایجاد شود، می پردازیم.

عوارض و آسیب های ایجاد شده به واسطه پوشیدن کفش پاشنه بلند:

کفش پاشنه دار

  1. ایجاد آسیب به ستون فقرات

کفش های پاشنه بلند با اینکه زیبا و شیک هستند ولی باعث افزایش قوس کمر و ایجاد درد در قسمت پایین بدن می شوند و به ستون فقرات شما آسیب می رسانند. این کفش ها باعث توزیع نابرابر وزن بر روی ستون فقرات می شوند که می تواند باعث درد و التهاب شود.

  1. ایجاد درد ماهیچه ای

پوشیدن این نوع از کفش ها باعث درد ماهیچه ساق پا شده و منجر به برجسته شدن رگ ها در طی زمان می شود. در واقع کفش پاشنه بلند باعث ایجاد واریس می شود. بدین ترتیب که ساق پا کمتر از زمانی که روی سطح پهن قرار دارد منقبض می شود. واریس باعث افزایش فشار خون وریدی شده و فشار داخل رگ ها را افزایش می دهد.

  1. ایجاد درد در کف و پاشنه پا

پوشیدن طولانی مدت این کفش ها در طول روز می تواند باعث ایجاد درد در کف پا و پاشنه و انگشتان پا شود. بدین ترتیب احساس آرامش فرد از بین رفته و دچار عصبانیت و آشفتگی می شود.

  1. احتمال پیچ خوردن مچ پا

استفاده از کفش های پاشنه بلند در سطوح ناهموار و یا در جاهایی که دارای پله زیاد و سطح شیبدار است، ممکن است باعث از بین رفتن تعادل و پیچ خوردن مچ پا شود. با پیچ خوردن مچ پا نیز احتمال شکستگی و یا ورم و کوفتگی وجود خواهد داشت که باعث ایجاد درد و ناراحتی به مدت طولانی می شود.

  1. ایجاد مشکل در رگ های خونی

پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث ایجاد فشار در پا و تنگی و انقباض رگ های آن می شود. بدین ترتیب تنگی در جریان خون به وجود می آید و ممکن است در شرایط فشار زیاد باعث پارگی رگ های خونی نیز شود. کفش پاشنه بلند به دلیل ثابت نگه داشتن انگشتان پا می تواند باعث ایجاد فشار در انگشتان پا نیز شود.

  1. ایجاد درد در زانوها

آرتروز امروزه یکی از معضلات به وجود آمده در افراد و به ویژه در خانم ها است. این مشکل بیشتر اوقات به دلیل سبک نادرست زندگی ایجاد می شود. پوشیدن کفش پاشنه بلند یکی از این عوامل است. پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث ایجاد فشار بر روی زانوها می شود و در دراز مدت ممکن است باعث بروز آرتروز شود. همچنین، کفش پاشنه بلند مفصل زانو را تنگ می کند و باعث آماس مفاصل زودرس و گرفتگی اعصاب در پاها می شود.

  1. ایجاد انگشت چکشی

با پوشیدن بی رویه کفش پاشنه بلند امکان ایجاد انحنا در پا وجود دارد. ایجاد انگشت چکسی و بدفرم شدن پا یکی از این مشکلات است.

  1. ایجاد خار پاشنه

پوشیدن کفش پاشنه دار و پاشنه بلند و پیاده روی طولانی منجر به ایجاد خار پاشنه می شود. خار پاشنه باعث ایجاد درد در پاشنه و کف پا می شود. بنابراین فرد را از راه رفتن و انجام فعالیت های روزمره باز می دارد.

  1. تضعیف رباط ها

پوشیدن کفش پاشنه بلند به مرور زمان باعث تضعیف رباط های پا می شود و سایر مشکلات را به همراه خود می آورد.

  1. ایجاد مشکلات تاندونی

با استفاده بیش از حد کفش های پاشنه بلند، تاندون آشیل سفت می شود و موقعیت استراحت قوزک پا تغییر پیدا می کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *