مراقبت و حفظ ایمنی پای کارگران در مقابل خطرها ی احتمالی در کارخانه های صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

افتادن ابزارسنگین روی پا، لیز خوردن روی اشیا تیز، برنده ویا فرو رونده، فرو رفتن اشیا نوک تیز در پا، خطر له شدن، ریختن مواد شیمیایی و یا اسیدها،گرم شدن پا و لیز خوردن خطراتی هستند که می توانند به سلامتی افراد و کارگران آسیب بزنند .

بنابراین ایمنی پا و استفاده از کفش کار اهمیت ویژه ای درجهت حفاظت و ایمنی کارگران دارد و رعایت آن از اساسی ترین نکات در کارگاه ها می باشد .

این نوع از کفش ها از موادی مانند، پلی استر، پشم گوسفندان و نایلون و… است .

کارخانه های تولید کننده انواع متنوعی از کامپوزیت  در بخش جلویی کفش، محافظ فولادی و … را در بخش های دیگر کفش مورد استفاده قرار می دهند .همچنین می توان این کفش ها را در طرح های ساق بلند نیز ساخت این ساقه ها ی بلند ساخته شده اند از موادی مانند، نیترول با لایه ی فولادی و محافظ کافی، نئوپرن و یا پی وی سی ساخت .

این نوع چکمه ها را می توان در کارخانه ها، کار گاه ها، مزارع صنعتی و کشاورزی، شرکت های نفتی و شیمیایی و کارخانه های تولید مواد غذایی و شیمیایی و…… استفاده کرد .

پوشیدن کفش ایمنی طبق اعلام اداره ایمنی و سلامت شغلی برای محافظت از سلامت کارگران از الزاماتی است که کار فرما موظف به تامین آن برای کارگرانش در محیط کارخانه میباشد . طبق این قانون کفشها باید از نظر ایمنی در برابر خطرات الکتریکی و مقاومت در برابر ضربه و استقامت مقاوم بوده و دربرابر برق مقاومت رسانایی داشته باشد و مورد تایید سازمان استاندارد قرار بگیرد .

چگونه می توان کفش ایمن مناسب و اورجینال را تشخیص داد؟

  1. جعبه ی کفش (این جعبه ها باید مشخصات کارخانه ی سازنده ، از جمله رنگ ، هولوگرام ، لوگو و آرم و نشان کارخانه ی تولید کننده را داشته باشد .)
  2. بر چسب مشخصات و کلیه ی اطلاعات روی جعبه درج شده باشد.
  3. لوگوی شرکت تولید کننده بر روی زیره ی کفش حک شده باشد.
  4. مشخصات داخلی کفش در یک برچسب روی زبانه کفش درج شده باشد. دقت کنید مشخصات جعبه و برچسب داخلی باهم هم خوانی داشته باشند .
  5. برندهای معتبر روی پروسه ی دوخت خود کنترل کامل دارند.
  6. حک شدن برند روی کفش از مواردیست که شرکتهای تولید کننده بسیا ربه آن دقت دارند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *