تمیز کردن کفش چرم در منزل

تمیز کردن کفش چرم در منزل

وسایل چرمی دارای محبوبیت و کیفیت زیادی هستند و می توان سالیان دراز از آن­ها استفاده کرد. کیف و کفش و کمربندهای بسیار بادوام و شیک از جنس چرم ساخته می شوند ولی تمیز نگه داشتن این وسایل یکی از موضوعات مورد بحث است. دانستن روش تمیز کردن وسایل چرمی دارای اهمیت زیادی است زیرا قیمت این وسایل بالا است و برای استفاده به مدت طولاتی نیاز به تمیز کردن دارد.

نحوه تميز كردن كفش چرم

برای تمیز کردن کفش چرم نیازی به تجهیزات گران قیمت نیست. کفش چرم به سادگی با استفاده از مواد طبیعی نیز قابل تمیز  کردن است. با تمیز کردن وسایل چرمی گرد و غبار نشسته بر روی چرم از بین می رود و ظاهر آن ها براق و تمیز می شود. نکات مورد توجه در تمیز نگه داشتن کفش چرم به قرار زیر است:

  • بهتر است کفش چرم بعد از هر بار استفاده تمیز شود که در اکثر مواقع این کار انجام نمی شود بنابراین آلودگی ها به مرورو زمان بر روی کفش جمع می شوند و تمیز کردن را دچار مشکل می کنند.
  • برای پاک کردن آلودگی ها از سطح چرم می توان از برس و یا دستمال نرم استفاده کرد تا آسیبی به کفش نرسد. بدین ترتیب آلودگی های ایجاد شده در طول روز از سطح کفش پاک می شود و کفش دارای ظاهر زیبا می شود.
  • در صورتی که کفش شما دارای چرم عسلی باشد باید برس در جهت های مختلف به کفش زده شود تا تمام آلودگی ها را از بین ببرد و پس از آن با دستمال نرمی بر روی چرم کشیده شود.
  • برای از بین بردن لکه های موجود بر روی کفش بهتر است از محلول آب و سرکه استفاده شود و این محلول بر روی کل سطوح کشیده شود سپس با دستمال پاک شود. بعد از پاک کردن کفش باید به طور کامل خشک شود.
  • اگر کفش شما دارای ظاهر خشکی باشد و براق نباشد بهتر است از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون می تواند به جای واکس استفاده شود و کفش شما را زیباتر و براق تر کند و در عین حال آسیبی به آن نزند.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *