همیشه این جمله معروف را شنیده ایم که پا قلب دوم انسان است.

پس انتخاب یک کفش روزانه مناسب، مخصوصا برای استفاده متداول از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا کفش نامناسب قطعا به پای ما آسیب می رساند و باعث مشکلاتی از جمله پا درد خواهد شد.

پس باید در خرید کفش دقت کافی داشته باشیم که چه کفشی متناسب پای ما است.

کفش خوب چه کفشی است؟

یک کفش خوب علاوه بر اینکه راه رفتن و دویدن را برای ما آسان و لذت بخش میکند، همچنین به ما در حفظ سلامتی پا کمک می کند.

مهم ترین وظیفه کفش حفاظت از پا و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن است. کفش نامناسب یکی از علل مهم  بیماری های پا است و میتواند موجب بروز بیماری هایی مانند انحراف شست پا، سائیدگی شست پا، میخچه، انگشت چکشی و فرو رفتن ناخن در انگشت شود. کفش جدای از زیبایی باید با دوام و راحت هم باشد.

کفش مناسب کفشی است که پس از استفاده، پاهای شما در آن سالم و راحت باشد. کفشی که مانع از عرق کردن پای شما شده، کفشی که سفت نبوده، بر قسمت خاصی از پا فشار مضاعف نمی‌آورد، مطابق با آناتومی پای شماست، با انعطافی که دارد به پای شما اجازه تحرک می‌دهد و در مقابل هر عامل آسیب‌زایی مقاوم است.

کفش راحتی
مهمترین معیارها در خرید کفش مناسب
:

  • هر چه سن شما بالاتر میرود اندازه پای شما بزرگتر میشود. پس هر بار که کفش میخرید آن را امتحان کنید.
  • خانم ها نباید کفش های با پاشنه بلندتر از پنج سانتیمتر بپوشند.
  • کفش را در عصرها بخرید چون عصرها پای شما بزرگتر است.
  • کفش باید هم در ناحیه پنجه و هم در ناحیه پاشنه فیت و اندازه پای شما باشد.
  • هردو کفش چپ و راست را پوشیده و امتحان کنید. در بسیاری از مردم اندازه پاها با هم متفاوت است. کفش را به اندازه پای بزرگتر بخرید و در داخل کفشی که پای کوچکتر در آن میرود یک کفی نازک بگذارید.
  • وقتی برای امتحان کردن کفش سرپا می ایستید باید در جلوی کفش و در جلوی بلندترین انگشت شما یک سانتیمتر فضای خالی وجود داشته باشد.
  • با کفش چند قدم راه بروید تا از راحت بودن آن مطمئن شوید.

 

کفش روزانه

کفش روزمره باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

راحت بودن:

مهمترین ویژگی یک کفش روزمره، راحت بودن آن است؛ چون این کفش ها در طول هفته و به صورت مداوم مورد استفاده هستند. پس پس اولویت در انتخاب کفش روزمره راحتی آن است. به طوری که در هنگام استفاده از آن، فشاری به عضلات پا وارد نشود.

متناسب با شرایط جوی:

کفش‌های روزمره را باید با توجه به شرایط جوی و آب و هوا انتخاب کرد. مثلا در ایام سرد سال انتخاب بوت و چکمه به عنوان کفشی که در طول هفته برای رفتن به محل کار یا انجام کارهای روزانه‌ی خود استفاده می‌شود، انتخابی مناسبی است.

در نظر گرفتن شرایط بدنی خود:

باید در هنگام کفش روزمره شرایط سیستم بدنی خود را در نظر بگیریم. برای مثال خانم‌های باردار بهتر است که کفش‌های تخت و راحت را برای استفاده‌ی روزانه‌ی خود انتخاب کنند؛ چرا که در این ایام اندام آن‌ها ورم کرده و پاها ممکن است تغییر سایز پیدا کنند.

مدل و طراحی کفش:

کفش های روزمره را باید با توجه به استایلی که برای انجام کارهای روزانه‌ی خود انتخاب کرده‌ایم خریداری کنیم. مثلا وقتی در محل کار حضور پیدا می‌کنیم، بسته به این که کار ما دولتی است و یا به شکل آزاد کار می‌کنیم استایل ما متفاوت خواهد بود. برای حضور یافتن در مکان‌های اداری به شکل روزانه، بهتر است که از کفش‌های چرمی تخت استفاده شود. این کفش ها ظاهری شیک و رسمی دارند و هم برای استفاده طولانی مدت مناسب هستند.

به سادگی تمیز شود:

کفش های روزمره زیاد استفاده می شوند و این کفش‌ها بیشتر از سایر انواع کفش‌ها در معرض آلودگی قرار گرفته و کثیف بشوند. پس باید جنس کفش‌تان طوری باشد که به سادگی کثیف نشود یا در صورت کثیف شدن به سادگی تمیز شود. همانطور که می‌دانید در بین انواع کفش‌ها کفش‌های چرمی ساده‌تر از سایر کفش‌ها تمیز می‌شوند.

دوام و طول عمر کفش:

مهم‌ترین ویژگی‌های کفش روزمره این است که، جنس خوبی داشته باشد. چرا که کفش های روزمره ‌ به شکل مداوم استفاده می‌شود و بعد از استفاده‌ی مداوم ممکن است دچار فرسودگی‌ و کهنگی شوند. برای استفاده روزانه بهتر است کفشی انتخاب شود که بتوان تا مدت‌ها از آن استفاده کرد. برای اطمینان از طول عمر و دوام کفش، بهتر است که از کفش های دور دوزی شده خریداری کرد و از خرید کفش‌هایی که با چسب تولید شده‌اند، خودداری کنیم.

در نهایت توصیه می شود هنگام خرید کفش برای استفاده روزانه تمامی جوانب ذکر شده را در نظر بگیرید.

همچنین می توانید برای راحتی بیشتر و جلوگیری از مشکلات و صدمات کفش نا مناسب از کفش های طبی استفاده کنید.

برای خرید کفش مناسب و راحت برای استفاده روزانه می توانید از کفش های پرسنلی ما انتخاب و خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *