اگر شما هم طرفدار پوشیدن کفش­ های سفید یا رنگ روشن هستید، احتمالا با مشکل کثیف شدن زودهنگام کفش­ هایتان مواجه هستید. تمیز کردن کفش ­ها همیشه پروسه ­ای زمان­بر و اذیت ­کننده است اما در این مقاله به بررسی روش­ه ایی راجع­ به شستن آسان کفش خواهیم پرداخت.

مراحل شستن کفش در لباسشویی

شاید شما هم این تصور را دارید که با شستن کفش داخل لباس­شویی، کفش فرم و قالب خود را از دست می­دهد و دچار آسیب می­شود، اما با رعایت ترفندهایی می­توان کفش را داخل لباس­شویی انداخت بدون این­که کفش دوام خود را از دست بدهد و مثل روز اول تمیز شود.

مرحله اول

در مرحله اول، کفش را برای شست­شو داخل لباس­شویی آماده کنید. اگر کفش گلی و کثیف شده، با یک برس یا یک مسواک کهنه  تمیز کنید.  با این­ کار گرد و خاک اضافی کفش هم گرفته می­شود. اگر کفش­های شما بندی است، بند آن ها را جدا کنید. بندها را می­توانید همزمان با کفش داخل لباس­شویی بشویید یا آن­ها را به صورت جدا شست­شو دهید. با توجه به اندازه کوچک بندها برای جلوگیری از گم شدن آن­ها داخل لباس­شویی می­توانید بندها را داخل روبالشی یا کیسه پارچه­ای سوراخ دار قرار دهید و آن­ها را بشویید. برای شستن کفی کفش هایتان می­توانید آن­ها را داخل جوش ­شیرین قرار دهید یا با مسواک و برس آن­ها را تمیز کنید.

شستن کفش در لباسشویی

اگر کفش­ هایتان بیش از حد کثیف شده است آن­ها را در یک تشت آب ولرم بیندازید تا کثیفی بیش­از حد آن از بین برود.

مرحله دوم

بعد از انداختن کفش­ ها داخل لباس­شویی دور مناسبی برای شستن انتخاب کنید. اگر از دور کند استفاده کنید، امکان برخورد کفش­ ها به هم یا ساییدگی آنها به دیواره ­های لباس­شویی کمتر و در نتیجه احتمال پارگی یا آسیب­ دیدگی آن­ها نیز کاهش می ­یابد. برای جلوگیری از برخورد کفش­ ها به دیواره لباس­شویی می­توانید محافظی با استفاده از پارچه یا حوله برای آن­ها درست کنید.

بهتر است کفش­ هایتان را با آب سرد شست­شو دهید تا هم به الیاف پارچه آسیبی نرسد و هم از رنگ پس دادن کفش­ ها جلوگیری شود.

مواد شوینده­ای که باید برای این کار استفاده کنید، تفاوت چندانی با مواد شوینده معمولی ندارد و شما می­توانید از شامپو یا مواد شوینده معمولی استفاده کنید. استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده­ های قوی اصلا توصیه نمی­شود.

شستن کفش در لباسشویی

پس از شستن کفش­ ها در لباس­شویی خشک کردن آن­ها در هوای آزاد یا جلوی پنکه بهترین راه برای تغییر فرم ندادن کفش است. سعی کنید از قرار دادن کفش­ها مقابل نور خورشید یا در معرض گرمای مستقیم پرهیز کنید و تا زمانی که کفش­ها کاملا خشک نشده­اند، آن­ها را نپوشید.

با رعایت این ترفندها می­توانید کفش ­های خود را به آسانی در لباس­شویی شستشو دهید اما باید توجه کنید شستن کفش در لباس­شویی برای کفش ­های پارچه ­ای مناسب است و شستن کفش­ های چرم یا جیر در ماشین اصلا توصیه نمی­شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *