اهمیت انتخاب صندل مناسب چیست؟

امروزه استفاده از کفش صندل دارای رواج بسیاری است و در بین آقایان، خانم ها و کودکان مورد استقبال است. با توجه به راحتی پا که با پوشیدن کفش صندل در فصل تابستان ایجاد می شود، استفاده از این کفش رواج یافته است. استفاده از کفش صندل در تابستان از عرق کردن پا و بدبو شدن آن نیز جلوگیری می کند و در صورت استفاده مناسب ظاهر فرد را نیز شیک و زیبا می نمایاند.

در انتخاب کفش صندل باید به نکات مختلفی توجه شود تا پای افراد دچار آسیب نشود و درعین حال ظاهری زیبا در افراد ایجاد کند. در این بخش به معرفی این نکات می پردازیم.

  • داشتن پوششی مناسب

کفش صندل باید به گونه ای طراحی شود که در مقابل برخی از آسیب های محیطی از پا محافظت کند. کفشی که خیلی باز باشد و دارای چرم و یا پارچه خیلی محدودی باشد، نمی تواند از پای شما محافظت کند. برای مثال، صندل هایی که در بخش جلویی بدون محافظند به این دلیل که بخش جلویی پا با زمین در ارتباط است سبب آسیب به این بخش از پا می شود. با پوشیدن صندل بدون محافظ قدم برداشتن افراد نامناسب و شده و مشکلاتی مانند آسیب به مچ، کف پا، زانو، تاندون آشیل ایجاد می شود.

  • داشتن میزان بند متناسب

کفش صندل باید به اندازه متناسبی بند داشته باشد تا شما به راحتی بتوانید با آن قدم بزنید و تعادل خود را حفظ کنید و در عین حال در پایتان احساس فشار نداشته باشید. صندلی که برای استفاده در محیط بیرون انتخاب می کنید باید دارای بند پشت پا نیز باشد و شبیه به دمپایی نباشد زیرا در این صورت با پیاده روی در محیط بیرون احساس خستگی در پایتان ایجاد می شود. در صورت نداشتن بند متناسب امکان آسیب به مچ پا و بروز عوارضی مانند رگ به رگ شدن، پیچ خوردن و شکستن مچ ایجاد می شود.

  • داشتن زیره متناسب

زیره کفش صندل نه باید خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد. زیره سفت باعث آسیب رسیدن به پا و زیره نرم نیز باعث درد کف پا می شود. جنس زیره نیز دارای اهمیت زیادی است زیره های لاستیکی گرما را به پا منتقل می کنند و پا را می سوزانند. بهترین جنس زیره، استفاده از زیره چرم است زیرا در عین راحتی از پا نیز محافظت می کند.

  • داشتن جنس خوب

بهترین جنس برای کفش صندل استفاده از جنس چرم است. کفش چرم از عرق کردن پا جلوگیری می کند و در عین حال باعث ایجاد راحتی در پا می شود.

  • داشتن پاشنه متناسب

انتخاب درست پاشنه کفش صندل دارای اهمیت زیادی است. کفشی که کلا بدون پاشنه باشد باعث ایجاد کمردرد می شود و امکان پیاده روی به مدت طولانی با آن وجود نخواهد داشت. پاشنه های بسیار بلند نیز مناسب کفش صندل نیستند و باعث فشار به کف پا و ایجاد زانو درد، کمر درد، تاول، میخچه و یا سایر مشکلات در پا می شوند. بهترین سایز برای پاشنه، پاشنه های 3 سانتی متر است.

کفش صندل زنانه دارای چه انواعی است؟

  • صندل تابستانی تخت

این مدل از کفش های صندل پاشنه ندارند و جلو باز هستند. به دلیل نداشتن پاشنه استفاده طولانی مدت از این کفش ها توصیه نمی شود.

صندل تابستانی تخت

  • صندل تابستانی لژ دار

این مدل اط کفش ها دارای پاشنه لژدار هستند و اکثرا جلو باز هستند. به دلیل لژدار بودن راه رفتن با آن ها راحت است و در راه رفتن فرد، تعادل ایجاد می کنند.

صندل تابستانی لژ دار

  • صندل تابستانی پاشنه دار

این نوع از کفش ها دارای پاشنه جداگانه ای هستند و راحتی کمتری نسبت به مدل های لژدار دارند. این کفش ها به دلیل زیبایی که در فرد ایجاد می کنند، مورد استفاده قرار می گیرند.

پوشیدن صندل های پاشنه دار موجب ایجاد کششی غیرعادی بین بافت ها، اعصاب پا و تاندون های بین پاشنه تا انگشتان پا می شوند و در نتیجه عوارضی مانند احساس سوزش در پاشنه و کف پا و کشش غیرعادی در ناحیه پاشنه را به وجود می آورند.

صندل

  • صندل لا انگشتی

صندل های لا انگشتی برای سلامت پا خطرناک هستند و ممکن است در دراز مدت منجر به ایجاد زخم در پا شوند.

صندل

استفاده از کفش صندل دارای مزایایی در فصل گرم تابستان است و برای استفاده در ساحل، منزل و مسافرت مناسب است ولی با این وجود هنگام رانندگی، پیاده روی طولانی مدت و ورزش نباید از این کفش ا استفاده شود زیرا باعث ایجاد فشار و آسیب به پا می شوند. همچنین بیماران دیابتی نیز نباید از کفش صندل استفاده کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *