انواع مختلفی از تجهیزات ایمنی آتش نشانی وجود دارد. هر دستگاه به طور خاص برای مقابله با کلاس های مختلف آتش در طیف وسیعی از محیط ها طراحی شده است. اگر در تلاش هستید که بفهمید به کدام وسایل ایمنی آتش سوزی در ساختمان خود نیاز دارید، به مجموعه تجهیزات زیر نگاهی بیندازید.

هنگامی که ایده ای از اقدامات ایمنی آتش نشانی در ساختمان خود دارید، مطمئن شوید که به گزینه های خدمات تجهیزات آتش نشانی ما نگاهی بیندازید.

تجهیزات آتش نشانی

  1. کپسول های آتش نشانی

اکثر ساختمان ها دارای انواع تجهیزات آتش نشانی دستی هستند. این طیف از تجهیزات برای کمک به مهار آتش‌های کوچک قبل از گسترش و کنترل بیش از حد بزرگ طراحی شده‌اند. کپسول های آتش نشانی قابل حمل با تعدادی از عوامل خاموش کننده مختلف برای کمک به شما در مبارزه با شعله در دسترس هستند. یک خاموش کننده قابل حمل ممکن است حاوی مواد زیر باشد:

  • آب
  • فوم
  • پودر خشک
  • CO2
  • ماده شیمیایی مرطوب

 

  1. پتوهای آتش نشانی

پتوهای آتش نشانی برای خاموش کردن آتش کلاس F طراحی شده اند. یعنی شعله ای که از روغن ها و چربی های پخت و پز ایجاد می شود. به طور طبیعی پتوهای آتش نشانی در محیط های آشپزخانه نصب می شوند که احتمال آتش سوزی کلاس F در آنها بیشتر است.

 

  1. قرقره شلنگ آتش نشانی

قرقره های شلنگ آتش نشانی برای خاموش کردن آتش های کلاس A ایده آل هستند. این آتش سوزی هایی است که توسط کاغذ، لاستیک، چوب و سایر مواد نارسانا ایجاد می شود. از آنجایی که قرقره های شلنگ آتش نشانی آب را تخلیه می کنند، نمی توان از آنها برای مقابله با آتش سوزی الکتریکی استفاده کرد. انواع دیگری از تجهیزات ایمنی آتش نشانی طراحی شده برای مقابله با آتش سوزی الکتریکی وجود دارد.

 

  1. علائم

کلیه تجهیزات آتش نشانی باید با علائم استاندارد همراه باشد. این به کاربران کمک می کند مکان و نوع تجهیزاتی را که می توانند در مواقع اضطراری به آنها دسترسی داشته باشند شناسایی کنند. در مورد علائم ایمنی آتش نشانی مجموعه ای از مقررات مختلف وجود دارد. هر قطعه از تجهیزات دارای استاندارد حاوی اطلاعاتی برای نگهداری و نصب است. راهنمای مربوطه حاوی اطلاعات بیشتری در مورد علائم و محل قرارگیری آن خواهد بود.

 

 

  1. آبپاش

آبپاش آتش نشانی یا سر آبپاش جزء سیستم آبپاش آتش نشانی است که در صورت تشخیص اثرات آتش سوزی، مانند زمانی که دمای از پیش تعیین شده فراتر رفته است، آب را تخلیه می کند.

 

  1. جعبه کمک های اولیه

وقتی به انواع تجهیزات ایمنی آتش نشانی فکر می کنید، ممکن است اولین چیزی که به ذهنتان خطور می کند، نباشد، اما کیت های کمک های اولیه در عواقب آتش سوزی ضروری هستند. داشتن اقدامات کمک های اولیه کافی در دسترس به آسیب های جزئی ناشی از آتش سوزی کمک می کند. این همچنین یک موضوع انطباق است به عنوان یک صاحب کسب و کار یا مدیر، باید کمک های اولیه را به کارکنان خود ارائه دهید.

 

  1. علائم اضطراری و خروج

در حالی که تجهیزات اطفای حریق در مواقع اضطراری که شعله کنترل نشده است مهم است، باید ساختمان را تخلیه کنید. علائم اضطراری و خروجی به ایجاد یک مسیر روشن برای خروج در هنگام آتش سوزی کمک می کند. داشتن علائم و روشنایی واضح به مهار وحشت کمک می کند و اعضای تیم شما را به خروجی مناسب راهنمایی می کند. چراغ‌های اضطراری و خروجی باید طبق استاندارد AS 2293:2005 (Set) برای چراغ‌های فرار اضطراری و علائم خروج نگهداری شوند.

 

  1. هشدار دود

برخی از انواع تجهیزات ایمنی آتش برای تشخیص طراحی شده اند. دزدگیر دود باید در تمامی ساختمان های تجاری و خانگی نصب شود. اگر صاحبخانه هستید، قوانین نصب هشدار دود از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است.

 

  1. کفش نسوز

کفش های ایمنی با رویه نسوز عموما از جنس چرم ویژه ای است که علاوه بر توان تحمل حرارت بالا بتواند راحتی و آسایش کار را فراهم آورد تا حین کار نیروی کار توان مانور و حرکت کافی را داشته باشد در ساخت کفش های ایمنی با رویه نسوز توجه ویژه ای می شود تا در روی رویه کفش ایمنی نسوز اثر هیچ گونه خلل و خرجی نباشد زیرا احتمال نفوذ حرارت و مواد داغ از این سوراخ ها وجود دارد که در نتیجه شاهد مشکل جانی در افراد است .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *