آیا درباره تاریخچه کفش­های سگک­دار و انواع آن چیزی می­دانید؟

کفش وسیله­ای است که برای محافظت از پای افراد و جلوگیری از آسیب رسیدن به آن طراحی شده است. در طراحی کفش از زمان­های گذشته تا کنون عوامل مختلفی تاثیرگذار بوده اند که مهم ترین آن­ها، کاربرد و کارایی کفش است. کفش­ها با توجه به محلی که در آن مورد استفاده واقع می­شوند در مدل های مختلف طراحی می­شوند. از جمله کفش هایی که دارای ظاهری متفاوت نسبت به بقیه کفش ها هستند، کفش هاس سگک دار است.

کفش­های سگک­دار کفش­هایی با طراحی زیبا هستند که بارزترین ویژگی آن­ها داشتن سگک بر روی آن جهت بستن کفش است. این کفش­ها در ایران طرفدار چندان زیادی ندارند و مورد استقبال آقایان نیستند. با این وجود، کفش­های سگک­دار بسیار شیک هستند و باعث ایجاد تمایز و ظاهری زیبا و آراسته در افراد می­شوند.

تاریخچه کفش­های سگک­دار

کفش­های سگک­دار در ابتدا توسط راهبان و برای محافظت از پایشان استفاده می­شدند. در واقع طراحی این کفش­ها به سال 1901 برمی­گردد. در آن زمان، این کفش­ها به صورت کفش­های مجلسی مردانه نبودند. ظاهر این کفش­ها شبیه کفش­های صندل بود که دارای سگک نیز بودند و توسط راهبان استفاده می­شدند. به مرور زمان، از این مدل کفش­ها در استایل آقایان نیز استفاده شد و کفش­های سگک­دار به کفش­های رسمی برای آقایان تبدیل شدند. امروزه کفش­های سگک دار توسط خانم­ها نیز مورد استفاده قرار می­گیرند و از کفش­های مورد پسند خانم­ها هستند.

انواع کفش سگک­دار

  • کفش یک سگکی

این نوع از کفش­ها فقط دارای یک سگک هستند و به وسیله آن بسته می شوند. در واقع در این کفش­ها به جای بند از سگک برای بستن کفش و محکم نگه داشتن آن در پا استفاده می­شود. در این کفش­ها سگک به بندی متصل است که از سمت داخلی کفش به بیرون کشیده می­شود و در سمت بیرونی بسته شده و در پا محکم می­شود. کفش­های راهبی مرانه از نوع یک سگکی هستند.

  • کفش دو سگکی

این مدل کفش­ها نیز شبیه مدل قبلی هستند با این تفاوت که از دو بند و دو سگک تشکیل می شود و در نتیجه طراحی آن کمی پیچیده­تر است. این کفش ها با توجه به ساختاری که دارند بعد از بستن سگک ها به پا فشار وارد می­کنند. افرادی که دارای پای باریکی هستند و پنجه بزرگ ندارند، بهتر است از این کفش­ها استفاده کنند. کفش­های دو سگکی طرفداران زیادی دارند. استایل افرادی که از این کفش­ها استفاده می­کنند، خاص و جذاب است.

کفش­های سگک­دار

  • کفش سه سگکی

این کفش­ها نیز مشابه موارد قبلی هستند با این تفاوت که با سه عدد سگک بسته می­شوند. در ست کردن کفش­های سگک­دار بهتر است، رنگ فلزی که در سگک استفاده شده با رنگ قلاب فلزی کمربند، در آقایان ورنگ بند فلزی کیف در خانم­ها یکی باشد.

کفش­های سگک­دار

  • نیم­ بوت سگک­دار

به نیم بوت­هایی که به وسیله سگک بسته شوند، نیم بوت سگک­دار گفته می شود. البته نیم بوت­هایی نیز موجود است که سگک آن­ها صرفا جهت زیبایی بیشتر کفش استفاده می­شوند و بستن کفش توسط آن­ها صورت نمی­گیرد. نیم­بوت­های سگک­دار بسیار زیبا هستند و ظاهر خاص و زیبایی را به افرادی که از آن­ها استفاده می­کنند، می­بخشند.

کفش­های سگک­دار

کفش­های سگک­دار از جمله کفش­های شیک و متفاوت در بین کفش­های چرم هستند. این کفش­ها باعث ایجاد تنوع و زیبایی در ظاهر فرد می­شوند. این کفش­ها را می توان با لباس رسمی، مجلسی و همچنین کت و شلوار ست کرد؛ بنابراین گزینه مناسبی برای خرید و افزودن به مجموعه لباس­ها هستند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *