آموزش کامل تمیز کردن کفش جیر

اگر شما هم طرفدار صنعت مد و شیک­پوشی باشید حتما با اسم جیر و محصولات تولید شده از جنس جیر آشنا هستید. جیر ماده­ای است که از چرم حیواناتی مانند گوسفند، بز و گوزن تولید می­شود. جیر از قسمت زیرین پوست حیوانات ساخته می­شود و به علت نازکی، دوام چرم دانه کامل را ندارد.

در بین محصولات تولید شده از جیر، کفش­ های جیر محبوبیت خاصی بین شیک­ پوشان دارد اما چیزی که مهم است نگهداری و تمیز کردن کفش ­های چرمی است اگر شما از روش ­های درستی برای تمیز کردن کفش­ های چرمی خود استفاده نکنید، ممکن است کفش­ های شما خراب شود پس استفاده درست از کفش چرمی و یادگیری درست روش­ های مراقبت و تمیز کردن آن امری ضروری است.

چگونه از کفش جیر مراقبت کنیم؟

همان­طور که اشاره شد نگهداری و مراقبت درست از کفش جیر اهمیت ویژه ­ای دارد. در این مقاله نکاتی آورده شده­ است که با رعایت آن­ها می­توانید عمر لباس ­ها و کفش­ های جیر خود را بیشتر کنید.

برای مراقبت از جیر به هیچ­ وجه آن­ را در تماس مستقیم با آب قرار ندهید. با این­که جیر آب را به خوبی جذب می­کند، اما نمی­توان از تاثیر مخرب آب روی جیر چشم­ پوشی کرد.

برای تمیز کردن سطح جیر از برس مخصوص استفاده کنید و از پاک کردن سطح جیر با آب یا مواد شوینده خودداری کنید. پاک­کن جیر ابزار مناسبی برای از بین بردن لکه­های سطحی است.

از تالک یا سرکه سفید برای از بین بردن لکه­ های خش ک­شده استفاده کنید. تالک نوعی کانی است که پودر بچه هم از آن تولید می­ شود.

چگونه کفش جیر را بشوئیم؟

کفش جیر

از برس تمیزکننده جیر استفاده کنید

با این­که جیر را می­توان از راه ­های دیگر هم تمیز کرد اما استفاده از برس تمیزکننده نوعی سرمایه ­گذاری است. فقط لازم است به این نکته توجه کنید که هنگام استفاده از برس تمیزکننده در جهت الیاف جیر مسواک را بکشید و از کشیدن برس در خلاف جهت الیاف خودداری کنید.

از روزنامه مچاله برای جلوگیری از تغییر فرم کفش استفاده کنید

کفش جیر

هنگام شستن یا تمیز کردن کفش، روزنامه مچاله شده داخل کفش جیر قرار دهید تا کفش هنگام تمیز شدن تغییر فرم ندهد.

از حوله حمام نرم استفاده کنید

پس از برس زدن کفش برای پاک کردن لکه­ها و سطح کفش جیر، از یک حوله حمام نرم استفاده کنید. توجه داشته باشید در این مرحله هم از به هیچ­وجه از آب استفاده نکنید. استفاده از یک حوله حمام برای پاک کردن گرد و غبار از روی کفش، کفایت می­کند.

 

از سرکه سفید استفاده کنید

اگر روی کفش شما غذا یا سس ریخته و لکه آن روی کفش ­هایتان باقی مانده ­است، از مقداری سرکه سیب ریخته و روی لکه را به آرامی پاک کنید. اگر روی لکه کفش شما لکه خون باشد، از مقداری هیدروژن پراکسید برای پاک کردن آن می­توانید استفاده کنید.

از ژیلت استفاده کنید

پارچه جیر بعد از مدتی می­تواند پس از مدتی پرز داده و زنگار به نظر برسد. برای اصلاح بافت این پارچه­ها می­توانید از یک تیغ یا ژیلت استفاده کنید و سطح پارچه را صاف کنید.

از اسپری محافظ جیر استفاده کنید

بعد از شستن جیر و تمیز کردن آن باید چاره ­ای برای تمیز نگه­داشتن آن بیندیشید. بهترین راه برای تمیز نگه­داشتن جیر استفاده از اسپری محافظ جیر است. استفاده از اسپری محافظ جیر نه تنها می­تواند باعث محافظت از جیر بشود، بلکه کار شما را برای تمیز کردن دفعات بعدی آسان­تر می­کند.

آیا می­توان از لباس­شویی برای شستن کفش جیر استفاده کرد؟

از لباس­شویی فقط برای شستن برخی از کفش­ها می­توان استفاده کرد و همه کفش­ها قابل شست­و­شو در ماشین لباس­شویی نیستند. کفش­های چرم و جیر هم جزو کفش­هایی هستند که اصلا نباید در ماشین لباس­شویی شسته شوند و از روش ­های مخصوص گفته شده باید برای شست­­شوی آن­ها استفاده کرد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *