ست کردن استایل علی­رغم بخشیدن ظاهری شیک به شما گاها می­تواند دشوار نیز باشد. بهترین برنامه­ریزی برای داشتن یک استایل شیک، برنامه­ای است که علاوه بر ظاهری شیک، احساس راحتی نیز در آن داشته باشید.

در این مقاله سعی شده­است به نکاتی برای ست کردن رنگ کفش و لباس اشاره شود.

رنگ سفید

با این­که رنگ سفید رنگی خنثی است و با همه رنگ­ها ست می­شود، اما پوشیدن کفش و شلوار سفید اصلا پیشنهاد نمی­شود. اگر یک قرار کاری یا اداری مهم دارید به هیچ­وجه شلوار سفید با کفش سفید نپوشید زیرا باعث می­شود شخصیت شما پرادعا به نظر برسد.

رنگ خاکستری

خوشبختانه رنگ خاکستری رنگی خنثی است و به راحتی با هر رنگی ست می­شود. اگر کفشی دارید که در انتخاب رنگ شلوار یا لباس ست با آن دچار تردید هستید، استفاده از رنگ خاکستری بهترین گزینه است.

رنگ مشکی

با این­که این تفکر وجود دارد که رنگ سیاه به راحتی با هر رنگی ست می­شود، اما باید در انتخاب استایل با رنگ مشکی به چند نکته توجه کنید مانند این­که پوشیدم کفش مشکی با شلوار سفید اصلا انتخاب درستی نیست.

رنگ بژ

اگر در استایل خود از رنگ بژ استفاده می­کنید، سعی کنید برای ست کردن کفش خود را رنگی روشن انتخاب کنید. رنگ مشکی کنار رنگ بژ انتخاب درستی نیست و باعث ایجاد کنتراست شده و وجه نامناسبی برای شما رقم می­زند.

رنگ قهوه­ای روشن

بهترین رنگ برای ست کردن با رنگ قهوه­ای روشن، سبز یا شرابی است و باز هم ست کردن این رنگ با رنگ مشکی و خاکستری انتخابی غلط است.

رنگ قهوه­ای تیره

رنگ قهوه­ای جزو رنگ­ هایی است که ست کردن استایلی مناسب با آن تقریبا کتر سختی است. به هیچ­وجه از رنگ ­هایی مانند مشکی، خاکستری، ارغوانی یا قرمز استفاده نکنید بهترین رنگ سبز یا آبی است.

رنگ آبی

خوشبختانه رنگ آبی جزو رنگ ­هایی است که ست کردن با آن بسیار آسان است و می­توان از تمام رنگ­ها در تمام طیف ­ها برای داشتن استایلی زیبا استفاده کرد.

چگونه کفش­هایمان را ست کنیم؟

رنگ سبز، زیتونی یا خاکی

با این رنگ­ ها هر رنگی قابل ست شدن است و تنها رنگی که این استایل را خراب می­کند، سبز است. به جز رنگ سبز از هر رنگی می­توانید استفاده کنید.

رنگ قرمز

رنگ قرمز با اکثر رنگ­ ها به جز قهوه­ای و بنفش هم­خوانی دارد اما ست کردن آن با رنگی مثل آبی یا سبز جلوه بیشتری به استایل شما می­دهد.

 

چند نکته برای ست کردن کفش با استایل

حتما شما هم دیده­اید که بعضی کیف و کفش ­ها دقیقا از یک جنس و طرح هستند و این تشابه یک جلوه شیک و بی­نظیر برای شما می­ سازد. ست کردن کیف با کفش حالت فوق­العاده­ای از ست کردن است اما لازم است توجه کنید اگر از کیف و کفش ست با طرح سنتی استفاده می­کنید، برای مجالس رسمی از این سبک استفاده نکنید. نکته مقابل این موضوع هم مطرح است به این صورت که در ست کردن استایل، از دو پارچه یا رنگ دقیقا متضاد هم استفاده کنید.

چگونه کفش­هایمان را ست کنیم؟

ست کردن کفش با روسری نیز بسیار استایل شیک و موردپسندی است  هماهنگی بین رنگ شال و کفش معمولا ترکیب زیبایی ایجاد می کند. بعضی‌ها هم رنگ بین شال و شلوارشان را با هم ست می‌کنند. این روش معمولا در صورتی می‌تواند نتیجه زیبایی ایجاد کند که رنگ انتخابی شان تند و زننده نباشد. برای مثال شال و شلوار قرمز به اندازه شال و شلوار طوسی روشن، نتیجه زیبایی ایجاد نخواهد کرد مگر این­که مجموعه‌ای رنگ های خنثی را در کنارش به کار ببرید.

اگر قصد داشتن یک استایل رسمی یا نیمه­ رسمی دارید، پوشیدن جنس­های متضاد می­تواند ظاهری زیبا به شما ببخشد. مثلا پوشیدن یک مانتوی کتان کنار یک جفت کفش چرمی، استایل رسمی زیبایی به شما می­بخشد.

یکی دیگر از جدیدترین ترندها که اکثر سلبریتی­ ها از آن استفاده می­کنند، ست کردن رنگ کفش و پیراهن است. در این استایل هیچ تفاوت طیف رنگی بین لباس و کفش وجود ندارد و این سبک به ­شدت مناسب افراد کوتاه قد است زیرا باعث می­شود قد شما بلندتر به نظر برسد.

با وجود تمام این نکته­ها و ترفندها هیچ­وقت راحتی کفش را قربانی ظاهر و زیبایی آن نکنید و برای داشتن استایل زیبا خود را مجبور به پوشیدن هر نوع کفشی نکنید. پا از اندام­ های فعال و مهم بدن است و هرگونه ناراحتی در قسمت پا باعث آسیب ­های شدید به مفاصل و کمر می­شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *