چند اشتباه رایج و مهم در پوشیدن کفش مردانه

کفش از گزینه های ضروری برای خرید است زیرا از پا که عضو ضروری بدن است در شرایط مختلف محافظت می کند. علاوه بر خریدن کفش خوب و راحت نحوه پوشیدن و ست کردن آن هم ضرورت دارد. به همین دلیل در این مقاله اشتباهاتی را که هنگام پوشیدن کفش با سایر لباس ها باید به آن ها توجه شود، آورده ایم. با توجه به این نکات و مرتکب نشدن این اشتباهات می توان ظاهری شیک و خوش سیما داشت.

  • استفاده از کفش نامناسب با کت و شلوار رسمی

هنگام پوشیدن کت و شلوار رسمی استفاده از کفش رسمی ضرورت دارد. کفشی که دارای تیپ رسمی نباشد، ظاهر شما را خوب جلوه نمی دهد. به همین دلیل پوشیدن کفش ورزشی و کتانی با کت و شلوار توصیه نمی شود زیرا کت و شلوار مخصوص مراسم رسمی و مجلسی است و پوشیدن این گونه کفش ها در این مکان ها خوب نیست.

  • پوشیدن کفش های پنجه مربعی

استفاده از کفش های پنجه مربعی و بعضا نوک تیز در زمان های گذشته رایج بود و امروزه کاربرد چندانی ندارد. با وشیدن این کفش ها ظاهر افراد خوشایند دیده نمی شود و بهتر است مورد استفاده قرار نگیرند. امروزه کفش هایی که نوکشان گرد و مقدار کمی تیز است، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

  • خواباندن کفش چرم

برخی از افراد پشت کفش چرم را تا می زنند و با پاشنه پا آن قسمت کفش را له می کنند تا کفش پایشان را اذیت نکند و یا راحت آن را بپوشند. انجام چنین کاری بسیار اشتباه است زیرا هم کفش دچار آسیب می شود و عمر مفید کفش کاهش پیدا می کند و هم ظاهر فرد بسیار ناخوشایند به نظر می رسد. بنابراین اگر می خواهید ظاهری شیک و خوب داشته باشید نباید این کار را انجام دهید.

  • پوشیدن جوراب سفید اسپرت با کفش رسمی

برخی از افراد از جوراب سفید هنگام پوشیدن کفش رسمی استفاده می کنند. برای مثال در مراسمی ماتتد عروسی، برخی از آقایان و خود داماد ممکن است چنین اشتباهی را مرتکب شده و شیک و زیبا دیده نشود. در واقع جوراب سفید با کت و شلوار تیره همخوانی ندارد و با دیده شدن از زیر شلوار بسیار بد به نظر می رسد. علاوه بر این برخی از افراد از جوراب های اسپرت ورزشی سفید استفاده می کنند که آن هم کار درستی نیست. جوراب مناسب برای پوشیدن به همراه کت‌شلوار، جوراب رسمی مشکی، سرمه­ای و یا بسته به رنگ کت و شلوار قهوه­ای است.

پوشیدن جوراب سفید اسپرت با کفش رسمی

  • پوشیدن کفش لا انگشتی و شلوار جین

بسیاری از افراد کفش لاانگشتی را با شلوار جین می پوشند و از کار احساس رضایت دارند. ذکر این نکته مهم است که شلوار جین دارای جنس کلفتی است و مناسب فصل سرد است و به دلیل کلفت بودن با دمپایی لا انگشتی که مناسب تابستان است هم خوانی ندارد. این نوع کفش بیشتر برای ساحل و دریا مناسب است.

پوشیدن کفش لا انگشتی و شلوار جین

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *