ویژگی­های کفش ورزشی مناسب برای بانوان

 

 

کفش ورزشی مناسب بانوان : پوشیدن کفش ورزشی مناسب، از الزامات یک تمرین خوب و موثر است. کفش ورزشی نامناسب می­تواند روند تناسب اندام شما را مختل کند و مشکلاتی در ناحیه قوزک و مچ پا برایتان به وجود بیاورد.

با تهیه یک جفت کفش ورزشی مناسب می­توانید تمرینی لذت­بخش را تجربه کنید. اما شاید این سوال پیش بیاید که کفش مناسب برای ورزش چه ویژگی­هایی دارد؟

کفش ورزشی مناسب بانوان

قبل از هرچیز اندازه کفش باید کاملا متناسب با اندازه پای شما باشد. اگر کفش ورزشی شما بند دارد، باید اندازه آن طوری باشد که وقتی بندهای کفش بسته است شما باز هم بتوانید کفش را به راحتی از پا در بیاورید.

آستر و رویه کفشی که می­پوشید، باید کاملا نرم و فاقد برآمدگی باشد. اگر رویه کفش به پاهایتان فشار وارد می­کند، ابتدا مطمئن شوید بندهای آن محکم بسته نشده سپس سایز دیگری انتخاب کنید.

کفش مناسب برای ورزش باید پهنای مناسبی داشته باشد به طوری که پا حدودا 6 میلی­متر از لبه­های کفش فاصله داشته باشد. برای اطمینان از این­که سایز کفش مناسبی انتخاب کرده­اید، حتما بعد از بستن بندهای کفش چند قدم راه بروید زیرا کفش اگر تنگ باشد به انگشت کوچک پا فشار وارد خواهد کرد.

بهترین کفش ورزشی، کفشی است که بین بزرگ­ترین انگشت پا و انتهای کفش، حداقل یک سانتی­متر فاصله وجود داشته باشد و بتوانید پای خود را آزادانه در کفش حرکت دهید در انتخاب کفش توجه داشته­باشید جنس کفش به گونه­ای باشد که هوا داخل کفش جریان داشته باشد.

کفش ورزشی باید انعطاف­پذیر باشد. هنگام خرید کفش را در دست بگیرید و آن را به دو طرف بپیچانید کفش ورزشی مناسب نباید به آسانی دچار تغییر شکل شود.

قوس و انحنای کف پای هر شخصی در مقایسه با فرد دیگر کاملا متفاوت است بنابراین هنگام خرید کفش به این موضوع دقت داشته باشید و کفش مناسب را با آگاهی کامل از قوس پای خود انتخاب کنید.

کفش ورزشی تنگ

اگر بعد از پوشیدن کفش و چند قدم راه رفتن با آن، پاشنه آن دچار بیرون زدگی شد از خریدن آن صرفه­نظر کنید. با این­که برخی کفش­ها مانند کفش چرم به مرور جا باز می­کند، اما پوشیدن کفش چرم باعث آسیب رسیدن به پا می­شود. پاها در طول روز به­علت تجمع خون کمی بزرگ­تر می­شوند سعی کنید برای پرو و انتخاب کفش در این بازه اقدام کنید.

کفش ورزشی مناسب بانوان

پوشیدن کفش مناسب برای ورزش یکی از اقدامات اجباری است که علاوه بر تضمین سلامتی شما را در رسیدن به تناسب اندام نزدیک­تر می­کند و موجب عملکرد بهتر بدن نیز می­شود.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *