شماره تلفن تماس آتش نشانی را داشته باشید تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. ایمنی اطرافیان را در هنگام آتش سوزی در اولویت خود قرار دهید. در آمریکا سالانه هزاران نفر در اثر آتش سوزی جان خود را از دست می دهند و بیشتر آتش سوزی ها در فصل زمستان اتفاق می افتد پس خطرات احتمالی محیط کار و منزل خود را پیدا کرده تا بتوانید جان دوستان، اعضاء فامیل، دوستان و همكاران را نجات دهید.
در محیط هایی که کشیدن سیگار ممنوع می باشد سیگار نکشید و هنگام استفاده نکردن از سیگار، به درستی خاموش کنید و دور بریزید.
در محیط هایی که بسته و تهویه هوا مناسب نمی باشد از رنگ و مواد آتش زا استفاده نکنید.
سیم ها و کابل های برق، خطرات مدار و پریز های سنگین که باایجاد دود و جرقه، موجب آتش سوزی می شوند.
اگر فاصله وسایل گرمایشی مانند شومینه و شمع های روشن با پرده ها و ملافه ها کمتر از یک متر باشد آتش سوزی اتفاق می افتد.
روی تخت خواب سیگار نکشید که آتش سوزی رخ می دهد و کبریت و فندک را از دسترس بچه ها دور نگه دارید.
در زمان آتش سوزی، شما یا یکی از اعضاء خانوادتان با آتش نشانی تماس بگیرید و نام و شماره تماس و گزارش از محل آتش سوزی و از کجا تماس می گیرید را به آتش نشانی اطلاع دهید و اطلاعات دیگری همچون نوع آتش و این که کسی مجروح شده و محلی که آتش گرفته انبار ذخیره سازی مواد شیمیایی می باشد یا خیر را نیز گزارش دهید.
هنگام مشاهده آتش، محل مورد نظر را سریعا ترک کنید و با فریاد زدن دیگران را نیز آگاه کرده و هرگز به محل آتش گرفته وارد نشوید.
اگر لباستان آتش گرفته، روی زمین دراز بکشید و با دستتان صورت خود را گرفته و بغلتید، از کسی بخواهید که با اورژانس تماس بگیرد و برای مدت 10 تا 15 دقیقه از آب سرد برای خنک کردن سوختگی ها استفاده کنید و لباس هایی که به بدن چسبیده را در نیاورید.
غذایی که روی اجاق گاز گذاشته اید حواستان بوده و بدون توجه رها نکنید به کودکان خود آموزش دهید که به وسایل گرمایشی، کبریت و شومینه که باعث آتش سوزی می شوند دور بوده و دست نزنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *