معرفی انواع مختلف کفش های زنانه

خانم ها دارای علاقه بسیاری به کیف و کفش هستند و به طور معمول کلکسیونی از ست هات مختلف کیف و کفش دارند. در این میان برخی از آنها علاقه بسیاری به کفش هایی با ترکیب رنگ ها و انواع مختلف دارند که در مکان های متفاوت از آن ها استفاده می کنند. در این مقاله به بررسی انواع کفش های مورد استفاده خانم ها می پردازیم و مکان مورد استفاده آن ها را بررسی می کنیم.

کفش‌های بنددار دور مچ پا

خانم ها برای پیاده روی و کارهای روزمره از این کفش ها استفاده می کنند زیرا از پیچ خوردن پا جلوگیری می کند. جنس این کفش ها ممکن است چرمی و یا پارچه ای باشد.

معرفی انواع مختلف کفش های زنانه

کفش‌های بابت (تخت)

این نوع از کفش ها کاملا تخت هستند و پاشنه ندارند وبیشتر در منزل استفاده می شوند. البته استفاده بلند مدت از این کفش ها منجر به کمر درد می شود به همین دلیل برای پیاده روی مناسب نیستند. این کفش ها بیشتر توسط خانم ها مسنی که نمی توانند از کفش پاشنه دار بپوشند، استفاده می شوند.

پوتین

این کفش ها مناسب فصل سرما هستند. پوتین های ساق کوتاه در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده قرار می گیرند تا از پا در برابر برف و باران محافظت کنند. پوتین های ساق بلند مخصوص زمستان و برف هستند زیرا به دلیل داشتن پرزهای داخلی پا را بسیار گرم نگه می دارند. پوتین ها دارای انواع صاف و بدون پاشنه هستند که بر اساس علاقه مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی انواع مختلف کفش های زنانه

کفش های مجلسی

از جمله کفش های زنانه معروف کفش های مجلسی یا همان کفش پاشنه بلند است. کفش های مجلسی در مراسم عروسی و مهمانی های شبانه مورد استفاده قرار می گیرند. این کفش ها دارای پارچه هایی براق و یا زیور آلاتی لوکس هستند و بیشتر جنبه تزئینی دارند. جنس این کفش ها می تواند مخمر، جیر رو یا چرم باشد. این کفش ها به طور معمول دارای پاشنه بلند و نازکی هستند.

معرفی انواع مختلف کفش های زنانه

کفش های پاشنه کوتاه

این کفش ها دارای پاشنه کمی هستند و بیشتر در محل کار مورد استفاده قرار می گیرند. این کفش ها معمولا راحت هستند و به مدت زمان طولانی می توانند در پا قرار گرفته و استفاده شوند.

معرفی انواع مختلف کفش های زنانه

کفش های پاشنه متوسط

این کفش ها بین 3 الی 5 سانت پاشنه دارند و می توانند به مدت طولانی در صورت راحت بودن استفاده شوند.

کفش‌های Mary Jane

این کفش ها داری لژ هستند و بند دور مچ پا دارند به همین دلیل مناسب برای پوشیدن در محل کار هستند و کفش هایی راحت هستند.

کفش های صندل

کفش های صندل در دو نوع تخت و پاشنه دار موجود هستند. کفش های صندل تخت بیشتر در کنار دریا و سواحل مورد استفاده قرار می گیرند. از صندل های تخت در تابستان و هوای گرم نیز استفاده می شود. کفش های صندل لژ دار در مهمانی ها برای تیپ های اسپرت استفاده می شوند.

صندل تابستانی لا انگشتی

کفش های لژ دار

این کفش ها دارای پاشنه یک تکه ای هستند که باعث راحتی پا می شوند. این کفش ها برای تیپ های نیمه رسمی مناسب هستند. از این کفش ها در تابستان برای گشت و گذار در محیط بیرون نیز استفاده می شود.

کفش زنانه لژدار

اسنیکرها

کفش های اسنیکر برای پیاده روی و ورزش های هوازی مورد ساتفاده قرار می گیرند. این کفش ها در رنگ ها و مدل های گوناگون توسط برندهای مختلف تولید می شوند. اسنیکرهای کتانی مناسب فصل سرما و برف باران نیستند و باید در سرما از مدل هایی که آب به داخل آن ها نفوذ نمی کند، استفاده شود.

اسنیکر

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *