راهنمای خرید کفش زنانه

انتخاب کفش مناسب برای اندامی فعال مانند پا امری ضروری است. پاها وزن بدن و فشار ناشی از راه رفتن را تحمل می­کنند. فشاری که از سمت زمین به پا هنگام راه رفتن وارد می­شود، دو برابر وزن بدن است بنابراین اگر شماکفش مناسبی برای خود انتخاب نکنید، ممکن است آسیب­های جدی در اثر پوشیدن نوشیدن کفش مناسب به بدنتان وارد شود. این آسیب­ها شامل پینه، میخچه، درد مفاصل و کمردرد می­شود.

اما نکته مهم این است که برای یک خانم شیک­پوش، انتخاب کفشی که علاوه بر ظاهری شیک و زیبا، استاندارد و راحت باشد کمی مشکل است و چالش اساسی خانم­های شیک­پوش در انتخاب کفش محسوب می­شود.

از این گذشته شما باید بدانید چه کفشی مناسب چه مکانی و دارای چه کاربردی است مثلا انتخاب یک کفش پاشنه بلند براق و قرمز برای یک مهمانی انتخاب درستی است اما همین انتخاب برای یک قرار کاری اصلا درست نیست.

به طور کلی انتخاب کفش زنانه در کنار ظاهر و راحتی به عوامل دیگری مانند آب­وهوا، محیط، کاربرد و … بستگی دارد. دراین مقاله به چند ترفند برای انتخاب کفش زنانه مناسب اشاره شده­است.

برای انتخاب یک کفش مناسب باید با انواع کفش­ها و کاربرد آن­ها آشنا شوید.

کفش­های روزمره: کفش­های روزمره کفش­هایی هستند که برای امور روزانه مورد استفاده قرار می­گیرند بنابراین مهم­ترین ویژگی آن­ها راحتی آن­هاست این کفش­ها باید کفی مناسبی داشته باشند و فرم ایده­ال پا را ساپورت کنند این کفش­ها به علت راحتی که دارند مناسب مجالس و مهمانی­ها نیستند.

راهنمای خرید کفش زنانه

پاشنه بلند: کفش­های پاشنه بلند در میان خانم­ها از محبوبیت بالایی برخوردارند طوری که حتی از برخی از آن­ها برای محیط کار نیز استفاده می­شود. مشخصه اصلی آن­ها پاشنه آن­ها است. هر چه­قدر پاشنه بلندتر باشد، راه رفتن با کفش سخت­تر می­شود. کفش پاشنه بلند به انواع مختلفی تقسیم می­شود که ملاک این دسته­بندی سایز پاشنه، مدل کفش یا ضخیم یا نازک بودن پاشه می­تواند باشد.

راهنمای خرید کفش زنانه

صندل­ها: صندل­ها نوعی از کفش­ها هستند  که به عت روباز بودن، بیشترین هوا رسانی به داخل کفش را دارند و در تابستان بیشتر مورد استفاده قرار می­گیرند. برخی از صندل­ها برای کاربرد روزمره طراحی شده­اند و برخی دیگر پاشنه دارند و برای مناسبت­ها و مهمانی­ها مورد استفاده قرار می­گیرند.

کفش ورزشی: استفاده از بوت و نیم بوت مختص فصل سرد سال است، زیرا به‌خوبی پاها را گرم نگه می‌دارد. مدل‌هایی از بوت‌ تا اندازه مچ پا هستند (نیم‌بوت)، برخی تا زیر زانو و حتی تا بالای زانو نیز طراحی شده‌اند. جنس و کیفیت این نوع از کفش‌های زنانه بسیار مهم است، زیرا باید در برابر نفوذ سرما و آب مقاوم باشند و به خوبی پاها را گرم نگه دارند. بوت و نیم‌‎بوت را می‌توان در محیط‌های کاری، قرارهای رسمی و دوستانه به پا کرد. بوت‌ها می‌توانند مسطح و گهگاه پاشنه‌دار باشند. آنها از چرم، جیر، پارچه و با کفی لاستیکی ساخته می‌شوند.

راهنمای خرید کفش زنانه

هنگام خرید کفش زنانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام خرید صرفا با اتکا به علاقه اقدام به خرید نکنید و راحتی کفش را در نظر بگیرید. زیرا ممکن است کفشی که صرفا از روی ظاهر انتخاب شده، نتواند راحتی و سلامت پاهای شما را تامین کند.

مهم­ترین معیار در انتخاب کفش راحتی است. حتی در انتخاب کفش­های پاشنه­بلند یا مجلسی نیز معیار راحتی را دراولویت قرار دهید.

با این­که انتخاب رنگ کفش کاملا سلیقه­ای است و به علاقه خودتان بستگی دارد اما سعی کنید از رنگ­های روشن برای شاد کردن روحیه­تان استفاده کنید

اگر طرفدار مد روز هستید، ببینید چه نوع کفشی با نیازهای شما هم­خوانی دارد و مطابق با علاقه شماست.

هنگام خرید کفش به این نکته توجه کنید که ممکن است سایز پای شما با تغییراتی در وزن یا قد یا با تغییراتی در شرایط­تان مانند بارداری دچار تغییر شود بنابراین هنگام خرید کفش به سایز قبلی پاهایتان اتکا نکنید و حتما هنگام خرید کفش آن­ها را پوشیده و چند قدم راه بروید تا از سایز مناسب کفشی که انتخاب کردید مطمئن شوید.

حداقل فاصله بین انگشت شما تا قسمت جلویی کفش باید یک سانتی­متر باشد باشد تا بتوانید پای خود را آزادانه در کفش تکان دهید.

توجه داشته­باشید پوشیدن کفش تنگ باعث آسیب­هایی مانند پینه و میخچه و پوشیدن کفش­های گشاد باعث تاول زدن پا می­شود.

در نهایت این نکته را در نظر داشته­باشید که در هیچ شرایطی برای انتخاب کفش، راحتی کفش را قربانی ظاهر شیک کفش نکنید و کفشی را انتخاب کنید که در آن کاملا احساس راحتی می­کنید.

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *