فلزی که خسارات بسیار بزرگی را به سیستم عصبی و اندام هایتان وارد می کند طوری که مغزتان را تحت تاثیر قرار داده و منجر به کما و حتی مرگ افراد می شود.

کارگران باید در هنگام کار با مواد سرب دار، اصول ایمنی را رعایت کرده تا از ورود سرب به بدن جلوگیری کنند و همچنین هیچ تماسی با مواد سرب دار نداشته باشند.

سرب در بیشتر محصولات صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد از قبیل: رنگ های سرب دار، اتصالات لوله کشی، اتصالات برق و لوله، سرب لحیم کاری و..

امروزه استفاده از این محصولات ممنوع می باشد اما برای رنگ آمیزی پل ها، کشتی ها، خطوط راه آهن و سازه های  دیگر  از رنگ های سرب دار استفاده می شود. این رنگ ها در برابر سایش و زنگ زدگی مقاوم هستند.

کارگران و افراد جوشکار که کارهای تعمیر و بازسازی و  تخریب منازل را انجام می دهند بیشتر در معرض خطرات ناشی از سرب قرار می گیرند.

برای محافظت از کارگران، دوره های آموزشی برگزار کرده و سطح آگاهی آن هارا از انواع خطرات، الگو ها و شیوه های کاری ایمن و ..  بالا ببریم.

همچنین برای محافظت کارگران باید اطمینان حاصل کرد که قبل اینکه محل کار را ترک می کنند و قبل نوشیدن، خوردن، سیگار کشیدن و استفاده از لوازم آرایشی باید دستشان را به خوبی شستشو دهند.

هنگام غذا خوردن از پوشیدن لباس کار، ماسک تنفس و دستکش کار خودداری کنید.

وقتی با دست های خاکی و کثیف غذا می خورید سرب از طریق پوست وارد بدن می شود و سطح سرب در بدن بالا می رود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *