تاثیر تکنولوژی به صنعت کفاشی

تاثیر تکنولوژی به صنعت کفاشی : تولید کفش صنعت ساده­ای نیست و به موارد مختلفی نظیر انواع مواد اولیه از جمله چرم گاوی، چرم اشبالت ،چرم بزی ، چرم مصنوعی ، منسوجات نبافته برای رویه ،انواع چرم مصنوعی ، آستری ، بند ، نخ، انواع بندگیر ، چشم بلبلی ،تکسون، ورق اشتروبل، چسب و مارک پارچه ای ،مارک پلاستیکی،مواد زیره از جمله پلی اورتان ، TPU ، انواع پارچه و ابر برای تولید آن وجود ندارد. در تولید کفش­های ایمنی موارد دیگری نظیر سرپنجه فولادی یا کامپوزیت به مواد اولیه اضافه می­شود که در کفش­های عادی وجود ندارد.

دستگاه برش چرم سنتی و جدید

از تجهیزایتی که برای تولید کفش مورد نیاز است دستگاه برش چرم است. در زمانهای گذشته برش چرم توسط کاترهای مخصوص و شابلونهای  مقوایی به صورت دستی انجام میشد. در این روش برش چرم به وسیله استادکار متخصص انجام میگیرد که در آن دقت برش و استفاده بهینه از چرم به مهارت فرد متخصص وابسته است. اما از آنجا که دقت فرد در چینش الگوی مورد نظر بر روی چرم قابل برش، به قابلیتهای طبیعی حواس انسانی محدود است، معمولا مقداری از چرم در زمان برش هدر میرود که این امر، به دلیل گران بودن چرم فرآوری شده، از نظر تولید کنندگان  نامطلوب است.

با پیشرفت صنعت دستگاه های برش چرم هیدرولیکی تولید شدند که چرم را در اندازه و ابعاد مختلف برش می­دهند. هم اکنون برش چرم توسط دستگاه لیزر انجام می­شود که با این روش در هر لحظه هر مدلی را که بخواهیم برش می­دهیم. افزایش سرعت عمل در خط تولید ، سرعت بالای برش و حکاکی و پانچ، دقت در برش چرم، صرفه جویی در مصرف چرم، عدم نیاز به دخالت دست، انعطاف پذیری بالا، سهولت تبدیل طرح طراحی شده به محصول و امکان استفاده از کارگر غیرماهر به عنوان اپراتور دستگاه برای برش و پانچ، از جمله مزایای این دستگاه­ها است.

تولید رویه کفش

پس از برش چرم مرحله تولید رویه کفش شروع میشود. رویه کفش همان پستایی میباشد که توسط ماشین آلات مخصوصی تولید میشود. چرم طبیعی دارای ضخامت یکنواختی نیست بنابراین دستگاهی نیاز است تا  چرم را به ضخامت دلخواه برساند. دستگاه لویس دستگاهی قدیمی است که چرم را به ضخامت دلخواه می­رساند. لویس تنها میتوانست عرض 2 سانتی متر را کمتر کند و ضخامت را کاهش دهد. دستگاهی تولید شده که میتواند تمام قسمت های چرم برش خورده را به صورت یکنواخت لویس کند.

دوخت کفش

بعد از تبدیل چرم برش داده شده به ضخامت دلخواه دوخت کفش آغاز می­شود. با چرخ دوخت پستایی تولید شده و آماده قالب گیری می­شود. کار با ماشین آلات دوخت نیازمند نیروی کار ماهر است. هم اکنون ماشین آلات دوخت CNC وجود دارند که قیمتشان بالاتر است اما نیاز به نیروی کار ماهر ندارند و سرعت تولید بالاتری دارند. بعد از آماده شدن پستایی، بندگیرها پرچ می­شوند. هم اکنون پرچ نیز توسط دستگاه صورت می­گیرد. در مرحله بعدی قالب­گیری و حالت­دهی انجام می­شود. پس از کارکشی و قالب گیری کفش تزریق انجام می­شود و کفش آماده می­شود.

 

مقالات مرتبط :

 

برای دیدن مقاله در مورد نقش نانو در نساجی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد نکات مهم در تولید لباس اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد تجهیزات محافظ فردی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد لباس کارآنتی استاتیک و شارژ الکتریکی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد تاثیر تکنولوژی به صنعت کفاشی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد مقایسه کفش ایمنی با  سرپنجه کامپوزیت با فولادی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد لباس کار نسوز چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در موردوسایل و لوازم ایمنی در برق اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد استانداردهای لباس کار  اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد پارچه های مناسب برای دوخت لباس کار اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد ویژگی کفش ایمنی استاندارد اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد ویژگی ها و مزایای انواع کفش ایمنی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد  مقدمه ای بر انواع کفش ایمنی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد  لزوم استفاده از وسائل ایمنی در کارگاه های ساختمانی اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد مراقبت و حفظ ایمنی پای کارگران اینجا کلیک کنید.

برای دیدن مقاله در مورد تاریخچه کفش جهان اینجا کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *