کفش یک جز ضروری و جدایی ناپذیر از استایل افراد است. کفش ها وظیفه محافظت از پاهارا برعهده دارند.

برای انتخاب یک کفش خوب و مناسب، شما باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید که به شما کمک می کند تا بهترین کفش را داشته باشید.

چرا داشتن یک جفت کفش خوب مهم است؟

کفش مناسب

پای انسان هر روز فشار زیادی را تحمل می کند. کفش خوب به پا اجازه می دهد تا به راحتی در شکل طبیعی خود، وجود داشته باشد.

کفش ها از پاهای شما در برابر بریدگی، نیش حشرات، دمای شدید و سوختگی محافظت می کنند.

کفش‌ها  به بهبود فرم پاها و راه رفتن  ما کمک می‌کنند. همه پاها عالی نیستند، بنابراین کفش‌های مناسب می‌توانند به تراز کردن پاها، مچ پا، زانوها، باسن و پشت شما کمک کنند تا راه رفتن شما را اصلاح کرده و وضعیت بدن را بهبود ببخشد.  و در نهایت کفش خوب از بروز کردرد و زانودرد و… جلوگیری می کند.

عوارض پوشیدن کفش نامناسب

به طور کلی، کفش های نامناسب می توانند به طور دائمی به اعصاب پاهای شما آسیب بزنند.

این بیماری که به عنوان نوروپاتی محیطی شناخته می شود، زمانی رخ می دهد که اعصاب تحت فشار دائمی به دلیل سفت شدن یا بدشکل شدن هستند.

کفش نا مناسب باعث صدمه به پاها و حتی کمر و زانو.های شما خواهد شد.

پوشیدن کفش غیر استاندارد باعث بروز زخم هایی مانند میخچه در پاها خواهد شد.

عوارض کوتاه مدت کفش نامناسب:

  • میخچه

میخچه ضایعه‌ و زخم  پینه‌ای شکل است که از سلول‌های مرده و سخت پوست به وجو می آید. این زخم معمولا بر روی مفاصل، جلو و پشت پا ایجاد می‌شوند. دلیل این زخم فشار و سایش و اصطکاک با زمین و کفش نامناسب است.

  • مشکلات ناخن

یکی دیگر از عوارض پوشیدن کفش نامناسب ایجاد مشکل برای ناخن‌ها و همچنین ایجاد قارچ است.

پوشیدن کفش تنگ دخترانه یا پسرانه بر انگشتان پا فشار زیادی وارد می کند و باعث می‌شود تا بخشی از ناخن وارد پوست و گوشت اطراف ناخن شده که به اصطلاح به آن گوشه کردن ناخن می‌گویند. این عارضه بسیار دردناک و ناراحت‌کننده است و ممکن است باعث ایجاد قرمزی و به وجود آمدن عفونت شود.

  • درد و ناراحتی در پاها

کفش نامناسب باعث ایجاد درد و ناراحتی در پاها خواهد شد. شما وقتی به صورت روزانه و مستمر از کفش نامناسب استفاده می کنید، پاهای شما فشار زیادی را تحمل میکند و در داخل کفش راحت نیست و این مسئله باعث بروز درد و ناراحتی خواهد شد.

عوارض بلند مدت کفش نامناسب:

صافی پا

  • پوشیدن کفش نامناسب با گذر زمان می تواند باعث از بین رفتن قوس طبیعی پاها شود.
  • و افرادی هم به صورت ژنتیکی کف پای صاف دارند، با پوشیدن کفش نامناسب این عارضه را در پای خود تشدید می کنند.
  • صافی کف پا می‌تواند فشار زیادی به عضلات و مفاصل پا وارد کند.
  • صافی کف پا، باعث درد و ورم ساق پا می شود.
  • افرادی که کف پای صاف دارند و کفش‌های نامناسب می‌پوشند دچار بیماری شناخته شده‌ای به نام بونیونت پا می‌شوند. بونیونت نوعی بیماری است که مفصل پایه انگشت شست پا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • صافی کف پا می‌تواند خطر التهاب مفصل ها را افزایش دهد.
  • صافی کف پا ممکن است باعث ایجاد انگشت چکشی شود. وضعیتی که به دلیل پیچ خوردگی یا خمیدگی انگشت باعث تغییر شکل انگشتان پا می‌شود

 

  • کمر درد

کمر درد دلایل زیادی دارد. از جمله این دلایل کفش نامناسب است.

علت اصلی ایجاد درد در ناحیه کمر، تراز نامناسب کل بدن از سر تا انگشتان پا است.

  • مشکلات مفاصل

علاوه بر مشکلاتی در بالا گفته شد، کفش نامناسب باعث آسیب و ایجاد درد در مفاصل مخصوصا در زانوها خواهد شد.

انتخاب کفش مناسب

چگونه کفش مناسب را انتخاب کنم؟

 

تصمیم گیری در مورد خرید کفش می تواند برای بسیاری کمی چالش برانگیز باشد. این به دلیل گزینه های زیادی است که برای انتخاب وجود دارد. شما باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید که به شما کمک می کند بهترین کفش را داشته باشید.

وقتی می روید برای خرید کفش باید بلافاصله بعد از پوشیدن کفش در آن احساس راحتی داشته باشید.

مدل کفش

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، نوع کفشی است که می خواهید بخرید را بدانید. دانستن عملکردی که کفش را برای آن می پوشید می تواند به شما کمک کند گزینه های خود را محدود کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید کفش را برای یک کار رسمی بپوشید، کفش های رسمی بهترین کارایی را خواهند داشت. اگر کفش ها برای ورزش در نظر گرفته شده اند، گزینه های شما به کفش های ورزشی محدود می شود. پوشیدن نوع کفش مناسب برای عملکرد یا فعالیت مناسب نه تنها ظاهر شما را زیبا می کند، بلکه احساس راحتی نیز می کند.

کیفیت

کیفیت کفش نیز بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که به دنبال بهترین کیفیت نسبت به برچسب قیمت هستید. کیفیت بالا با دوام بالا همراه است، به این معنی که کفش برای مدت طولانی تری دوام می آورد. تمام جنبه های کفش را برای تعیین کیفیت بررسی کنید. از جمله این موارد می توان به نوع کف و مواد مورد استفاده در ساخت کفش اشاره کرد.

اندازه

اندازه و سایز کفش بسیار مهم است. سایز نادرست کفش علاوه بر ناراحتی می تواند به راحتی منجر به انواع آسیب ها شود. به خاطر داشته باشید که اندازه پاها در طول روز که هوا گرم است بزرگتر می شوند. این بدان معناست که شما باید هنگام انتخاب سایز کفش، انبساط را در نظر بگیرید، علیرغم اینکه تغییر سایز ممکن است اندک باشد. در صورت امکان، کفش را امتحان کنید تا مطمئن شوید که مناسب است، حتی اگر از قبل اندازه کفش خود را می دانید.

طراحی کفش

کفش‌ها در طرح‌ها و سبک‌های مختلف عرضه می‌شوند. شما باید کفشی بپوشید که با سلیقه و استایل شما مطابقت داشته باشد. نوع لباسی که معمولاً می پوشید نیز می تواند در این انتخاب به شما کمک کند. اطمینان حاصل کنید که کفشی کحه انتخاب کردید، به خوبی با لباس و سبک استایل  شما مطابقت دارد. رنگ، وزن و شکل تنها تعدادی از عواملی هستند که باید در طراحی مد نظر قرار دهید.

قیمت کفش

قیمت کفش‌ها بسته به برند، کیفیت، طراحی و بسیاری عوامل دیگر می‌تواند بسیار متغیر باشد. بودجه برای کفش هایی که می خواهید بخرید تا گزینه های خود را در محدوده بودجه خود محدود کنید. همچنین می توانید از پیشنهادات مختلف مانند تخفیف های فروش برای خرید با صرفه تر  بهره مند شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *