برندهایی که دنیای کفش رو بهم زدند!

برندهای کفش سازی مطرح دنیا

انسان با آغاز دوره تکامل برای محافظت از خود در برابر خطرات بیرونی، بدنش را با لباس و پاهایش را با کفش پوشاند. بشر در ابتدا از چرم برای کفش استفاده می‌کرد اما بعدها جایگزین‌های زیادی برای آن پیدا کرد. افسانه‌های زیادی درباره‌ی کفش وجود دارد. برندهای گران‌قیمت زیادی وجود دارد که البته به خاطر ویژگی‌های مختلف، ارزش پرداختن این پول را دارد. اینکه بگوییم کدام کفش بهترین جنس و مدل است قطعاً به نتیجه خوبی نمی‌رسیم، چون تولیدکنندگان بزرگ دنیا برای هر مکان و جای مختلف کفشی مناسب با آنجا را طراحی و درست کرده‌اند و هر کفشی خواص و کارایی خود را دارد.

 

بهترین برندهای کفش ورزشی

 

نایک

اگر یک ورزشکار حرفه‌ای در سطح جهانی هستید و یا تنها برای استفاده روزمره به دنبال کتونی ورزشی می‌گردید، نایک (Nike) بهترین‌ گزینه‌ها را برایتان فراهم کرده است. نایک یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید کتونی اورجینال است که در سراسر دنیا شناخته شده می‌باشد. زمانی که صحبت از برندهای ورزشی به میان می‌آید، اولین گزینه در ذهن بیشتر افراد کفش‌های ورزشی مردانه یا زنانه نایک است. لوگوی نایکی که بر تمام کفش­های مردانه و زنانه آن حک‌شده و نیز شعار جاست دو ایت ( Just Do Itبه معنی فقط انجامش بده) برای همگی طرفداران و مخاطبین این برند در دنیا شناخته شده است.

شرکت نایک که در سال 1964 در آمریکا توسط فیل نایت و بیل باورمن با نام Blue ribbon sport تأسیس شد، در سال 1971 به طور رسمی به نایک (Nike) تغییر نام داد. این کمپانی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برندهای مطرح کفش در جهان، همواره در ابتکار عمل، نوآوری، توسعه فناوری و کمپین‌های بازاریابی پیشرو، زبانزد همگان بوده که همین موضوع سبب شده تا از سایر برندها از نظر محبوبیت و فروش پیشی بگیرد.

این کمپانی چند بیلیون دلاری، یکی از با ارزش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های سال 2018 معرفی شد. مهندسین و طراحان برند نایک دست به ابداعات جدیدی برای تولید کفش‌های اسپرت و روزشی می‌زنند که آن‌ها را از لحاظ کیفیت و عملکرد به شهرت جهانی می‌رساند. وجود فنّاوری‌های نایک ری اکت، فلای وابر و فلای نیت، نایک ایر و غیره، کفش نایک اصل را از دیگر محصولات متمایز کرده است. این کفش‌های پسرانه و دخترانه بسیار متنوع، فوق‌العاده جذاب و نیز بادوام هستند. رنج قیمت‌ها نسبت به کیفیت تولیدات، کاملاً معقول و منطقی هست اما در این بین کتانی‌های بسیار گران‌قیمتی نیز وجود دارند. این کمپانی آمریکایی در طی سال‌های فعالیت خود با برندهای مطرح دیگری نیز به همکاری پرداخته است. یکی از این برندهای لاکچری، آف وایت ایتالیاست که به تازگی نمونه جدید کتونی وافل ریسر اس پی آن با طرحی بسیار منحصر به فرد وارد بازار شده است. در طی سال‌های متمادی نایک حامی بسیاری از ورزشکاران مطرح نظیر رونالدو، نیمار، رونالدینیو و تایگر و روری مک ایلروی (بازیکنان مطرح گلف) بوده است. شرکت نایک در تولیدات خود پیشنهادات ویژه‌ای به عنوان کفش رانینگ، کتونی پیاده‌روی و نیز کفش مناسب باشگاه دارد که می‌توانید برای خرید آن‌ها به فروشگاه اینترنتی اورجینال مراجعه کنید.

آدیداس

همیشه در بین ورزشکاران، دوندگان و حتی مردم عادی این سوال مطرح بوده است که: نایک یا آدیداس؟

برای طرفداران برند آدیداس (Adidas)، طراحی‌های خاص و مدرن، فناوری‌های معجزه‌آسا و همکاری‌های ویژه با سایر برندهای برتر، همگی در کتانی آدیداس دیده می‌شوند. این کمپانی آلمانی در سال 1924 توسط آدلف داسلر (Adolf Dassler) و برادرش بنیان‌گذاری شد و در طی سال‌ها محصولات متنوعی نظیر لباس ورزشی، کفش ورزشی پسرانه و دخترانه و اکسسوری‌های ورزشی تولید کرده که از لحاظ کیفیت بی‌نظیر بوده‌اند. آرم سه خط معروف آدیداس و نیز لوگوی آن که برگرفته از برگ شبدر است در تمام کتونی‌های اورجینال دیده می‌شود.

کفش اسپرت آدیداس بسیار نرم، زیبا و بادوام هستند و به اصلاح کتونی عمری محسوب می‌شوند. این کتانی بندی کاملاً راحت و شیک، انعطاف‌پذیر و با یک سیستم لایه گذاری عالی بوده که به ورزشکار کمک می‌کند تا کیلومترها بدون خستگی و آسیب به مسیر خود ادامه دهد. بسیاری از کتانی‌های اسپرت زنانه و مردانه این برند مثل کفش استن اسمیت و سوپراستار با الهام از افراد مشهور تولید شده است. همچنین ورزشکاران معروف بسیاری مثل لیونل مسی، ژاوی، کاکا با کمپانی آدیداس همکاری داشته‌اند. درآخرین همکاری آدیداس با برند لوکس پرادا ایتالیا در سال 2020، کفش جدید سوپراستار آدیداس پرادا در رنگ‌بندی ویژه وارد بازار شد که با استقبال چشم‌گیر مردم مواجه شده است.

این برند در سال بیش از 900 میلیون جفت کفش تولید کرده که در سراسر دنیا به فروش می‌رسند. آدیداس با بیش از 1000 نمایندگی در دنیا به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است. این شرکت در سال 2017 به فروش نزدیک به 25 میلیارد دلار رسید که این عدد خیره‌کننده، گستردگی و عظمت آن را به اثبات می‌رساند.

مارک آدیداس

پوما

پوما (PUMA) که يک شرکت اصلاً آلماني اما چندمليتي است، امروزه به عنوان يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌های سازنده کفش و پوشاک ورزشي به حساب مي‌آيد. اين شرکت در سال 1924 در شهر هرتزوگن آوراخ آلمان اصلا بنام کارخانه کفش سازي برادران داسلر توسط رودولف داسلر برادر آدولف داسلر بنیان‌گذار آديداس و با همکاري برادرش آدولف راه‌اندازی شد.

از همان ابتدا اين شرکت کفش‌های ورزشي راحت و سبک و نه چندان گران نسبت به کفش‌های ديگر مانند آديداس را ارائه کرد که اتفاقاً محصولات آن طرفداران زيادي هم پيدا کرد.

در سال 1948، رودولف داسلر نام اين شرکت را به “PUMA Schuhfabrik” تغيير داد. رودولف از همان ابتدا به فکر جهاني شدن و فروش محصولاتش در بازارهاي جهاني بود. در سال 1986 اين شرکت به سهامي عام تبديل گشت و توانست وارد بورس سهام شود.

هم اکنون پوما داراي بيش از سه هزار کارمند در سراسر جهان است و محصولات خود را از طريق نمايندگي‌هاي رسمي خود در 80 کشور جهان عرضه مي‌کند. درآمد اين شرکت هر ساله رو به رشد بوده، براي مثال در سال 2003 ميزان سود پوما 1٬240 ميليون يورو اعلام شده است.

محصولات پوما از کفش نيز فراتر رفته، بطوريکه هم‌اکنون اين شرکت انواع پوشاک ورزشي و تجهيزات مختلف ديگر را نيز توليد مي‌کند. سود خالص اين شرکت در سال 2007 بالغ بر دو ميليارد و سیصد و هفتاد و سه ميليون يورو می‌شود.

پوما در زبان‌های اروپايي به معني يوزپلنگ آمريکايي. اين حيوان داراي سرعت دويدن زيادي است. شايد انتخاب اين نام براي اين شرکت، به دليل سرعت بالاي اين حيوان درنده باشد.

مارک پوما

ریبوک

ريبوک توليد کننده کفش‌هاي ورزشي، پوشاک و لوازم و معمولاً تابع شرکت آديداس است. نام آن از تلفظ آفريقايي ریبوک که يک نوع غزال آفريقايي است، گرفته شده. اين شرکت در شهربولتون در تاريخ 1895 با نام اصلي جي دبليو فوستر و برادران سونس) تاسيس شد و بعدها در سال 1958 به ريبوک تغيير نام داد.

موسسان اين شرکت، جو و جف فوستر بودند که نام را در لغت نامه‌اي پيدا کردند که، جو فوستر به عنوان يک پسر در يک مسابقه برده بود. اين ديکشنري نسخه‌ي جنوب آفريقايي بود، براي همين، اينگونه تلفظ مي‌شدند.

شرکت آديداس در سال 2005 ميلادي با پرداخت مبلغ 3 ميليارد يورو توانست تمام سهام شرکت آمريکايي ريباک را خريداري کند و عملا صاحب اين شرکت شود. اما چيزي که جلب توجه کرد، سياست مديران آديداس بود که پس از خريداري ريباک نام اين شرکت را تغيير ندادند، چرا که نميخواستند با اين اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند و فقط تکنولوژي آديداس را در خطوط ساخت محصولات ريباک جايگزين کردند.

مارک ریبوک

آسیکس

شرکت آسيکس يک شرکت ژاپني تولیدکننده لوازم ورزشي در رشته­هاي مختلف ورزشي مثل فوتبال، تنيس، بدمينتون، اسکواش، کريکت، واليبال و… می‌باشد. اين شرکت فعاليتش را در اول سپتامبر 1949 توسط کيهاچيرو اونيتسوکا با توليد کفش­هاي بسکتبال در زادگاه اش شهر کوبه شروع کرد.

نام اين شرکت برگرفته از يک اصطلاح لاتين “anima sana in corpore sano” که ترجمه‌اش اين است، “عقل سالم در بدن سالم “يا “صداي ذهن در صداي بدن است.”

 

آندر آرمور

Under Armour در سال 1996 تأسیس شد. این برند در سال 2006 شروع به کاربر کفش‌های ورزشی کرد. درآمد این شرکت در یک رشته خاص در سال 2009 به میزان 856 میلیون دلار بوده است. هم‌چنین این کمپانی در سال 2008 جایزه Billie را به خاطر تاکتیک‌های ابداعی و اختراعی را از آن خود کرد.

 

نیو بالانس

شرکتی آمریکایی که با نام new balance به تولید انواع کفش‌های کتانی و ورزشی جذاب پرداخت که محصولات این نام، قیمت به نسبت بالایی دارند اما این موضوع به دلیل داشتن شمارنده پاشنه و تزریق ژل آیرودینامیکی بوده که می‌توان سایز کفش را به راحتی تغییر داد.

مارک نیوبالانس

ونس

این نوع اسنیکر ها انقلاب جدیدی را در بین کتونی ها و برندها ایجاد کردند. افرادی که سبک زندگی سالم دارند، از این مدل استفاده می‌کنند و ظاهر آن‌ها نیز به اندازه کافی جذاب است اما استایل ساده‌ای دارد. این برند به شدت روی ظاهر کتونی سرمایه گذاری می‌کند و از تمام‌رنگ‌ها و طراحی‌ها استفاده می‌کند و مدل‌های کلاسیک آن نیز در طول دهه‌ها تغییر خاصی نکرده است زیرا نیاز به تغییر ندارد و هنوز طرفداران مخصوص به خودش را دارد.

 

فندی

برند ایتالیایی فندی، در طراحی اسنیکرهای خود نیز از رنگ‌های مختلف و تزیینات گوناگونی مانند گل یا چشم‌های کارتونی، استفاده کرده است. این طرح متفاوت و هنری و اکسسوری های به روز سبب شده این برند از مشهورترین برندها در جهان شود.

مارک فندی

کانورس

این برند برای کتونی حدود 100 سال است که مشغول به فعالیت می‌باشد. تبلیغات آن به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و تلویزیون انجام می‌شود و انقلابی را در صنعت کتونی سازی به پا کرده است و این کتونی با وجود سابقه بسیار زیاد هنوز هم جذابیت خود را برای جوانان حفظ کرده است و سال تولید این کتونی ها 1917 بوده است.

مارک کانورس

بالنسیاگا

می‌توان گفت که برند بالنسیاگا هر نوع ایده و نوآوری را در کتونی های خود به کار برده است و از هیچ چیز دریغ نمی‌کند و هر روز با تغییر مد، خود را نیز تغییر می‌دهد و سرعت تغییر این برند بسیار بالا است و به همین دلیل افراد زیادی را به خود جذب می‌کند.

مارک بالنساگا

گوچی

برند گوچی در چند سال اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و در حقیقت می‌توان گفت که این برند ایتالیایی استاندارد جدیدی را به اسنیکر های لوکس وارد کرده است و ظاهرا این کتونی ها خیره‌کننده می‌باشد و البته انواع کلاسیک آن‌ها را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

 

جردن

برند Jordan که به Jordan Air هم معروف هست یکی از برندهای فرعی، شرکت نایک هست که در توزیع کفش‌های مرتبط با ورزش بسکتبال و همچنین لباس‌های تولیدشده توسط شرکت نایک فعال می‌باشد. در سال ۱۹۹۷ شرکت بعد از جدا شدن از شرکت نایک به صورت نهاد انفرادی مشغول فعالیت می‌باشد. این شرکت توسط بازیکن اسطوره­ای بسکتبال به نام مایکل جردن در سال ۱۹۸۴ پایه‌گذاری شد.

 

بهترین برند های کفش مجلسی مردانه

 

John Lobb

شرکت « John Lobb» از اواسط قرن 19 آغاز به کار کرد. کفش‌های چرمی دست‌ساز این برند لوکس در طول قرن‌ها توسط افراد طبقه بالای جامعه انگلستان مورداستفاده قرار می‌گرفت و هنوز هم موردتوجه سیاستمداران و ستاره‌ها است. اگرچه این برند کفش‌های زنانه نیز تولید می‌کند اما بخش اصلی آن به تولید کفش‌های مردانه مربوط می‌شود.

مارک جان لوب

برتولی

برلوتی برند لوکسی است که فعالیت خود را از سال 1959 تا کنون در زمینه پوشاک آغاز کرده است. هنرمندان، نویسنده‌ها و افراد نابغه زیادی این کفش‌ها را به پا کرده‌اند. از مشتریان ثابت کفش‌های برتولی می‌توان به جرج کلونی و رایان گاسلینگ اشاره کرد.

 

Corthay

«Corthay» ساخت کفش‌های خود را از زمانی که تنها 16 سال داشت، آغاز کرد. او تا سالها بعد نیز به فعالیت خود ادامه داد تا زمانی که کفش‌هایش تبدیل به یکی از برترین برندهای جهان شد. طراحی کفش‌های این برند فرانسوی مطابق مد روز و بی‌نظیر است.

مارک کورتای

Church

این برند انگلیسی، همان طور که از نام اش پیداست، از کلیسای «St. James’ End» واقع در نورث‌همپتون انگلستان متولد شده است. در سال 1990 پرادا این کلیسا را خرید و آن را تبدیل به مکانی برای تولید کفش‌های خود کرد. طراحی این کفش‌ها به گونه ای است که هیچ گاه از مد نمی‌افتند.

 

Charles Jones

این برند در سال 1879 توسط «Charles Jones» و «Sir James Crockett» در نورث‌همپتون انگلستان متولد شد. طراحی سنتی این کفش‌ها بی‌نظیر است. این برند در ابتدا تنها کفش‌های مردانه تولید می‌کرد اما به تدریج کفش‌های زنانه خود را نیز روانه بازار کرد.

مارک چارل جونز

Aubercy

این برند زیبای فرانسوی کار خود را از سال 1935 آغاز کرد. از نظر طراحی منحصر به فرد است و می‌خواهد حس خاص بودن را به مشتریان خود نیز، زمانی که کفش‌های آن را به پا می‌کنند، منتقل کند. قیمت این کفش‌ها با توجه به سایزشان تغییر می‌کند.

 

مارک آوبرسی

 

 

بهترین برندهای کفش مجلسی زنانه

 

گوچی

محدوده قیمت این برند از ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار است. گوچی یک نام تجاری لوکس ایتالیایی واقع در فلورانس است، اما شعبه‌های آن تقریباً در سراسر جهان یافت می‌شود. این برند برای ساخت کیف و کفش‌های خود از چرم با کیفیت بهره می‌برد.

مارک کوچی

میو میو

محدوده قیمت آن از ۵۰۰ دلار به بالا است. این نام تجاری زیر شاخه برند پرادا است و در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد. این برند توسط جوان‌ترین نوه ماریو پرادا مدیریت می‌شود و نام تجاری آن، از نام او گرفته‌شده است.

مارک میو میو

استوارت وایتزمن

قیمت کفش‌های این برند از ۶۰۰ دلار شروع می‌شود. استوارت وایتزمن یک طراح فوق العاده است که در سراسر جهان به خاطر طراحی‌های لوکس کفش‌هایش شناخته شده است. او از موادی مانند چوب پنبه، کاغذ دیواری، نخ‌های پلاتین، الماس و طلای ۲۴ عیار استفاده می‌کند.

 

ورساچه

محدوده قیمت این برند از ۶۰۰ دلار به بالا است. برایان پس از خواندن طراحی لباس، وارد جهان مدل سازی شد و در سال ۱۹۹۶ توسط ورساچه در میلان استخدام شد. سپس در سال ۲۰۰۱ نام تجاری خود را راه اندازی کرد.

مارک ورساچ

الکساندر مک کوئین

قیمت کفش‌های آن ۶۰۰ دلار به بالا است. اگر شهامتی مانند لیدی گاگا دارید، می‌توانید این کفش‌ها را به پا کنید. این کفش‌ها، سبکی کاملاً متفاوت دارند و ظرافت و زیبایی منحصر به فردی را نیز دارند. این کفش‌ها از پله

 

قرن ۱۶ ام الهام گرفته شده‌اند. در سال ۱۹۹۸ این طرح توسط الکساندر مک کوئین پیاده شد. او این کفش چوبی را به پا می‌کرد و هماهنگی کاملی با بدن او داشت. این طرح الهام بخش افراد بسیاری بوده است.

 

والتر استیگر Walter Steiger

 

قیمت‌های کفش این برند ۵۰۰ دلار به بالا است. این طراح به طرح‌های منحصر به فرد و نوآورانه‌اش مشهور است. او اولین بوتیک خود را در سال ۱۹۷۴ در پاریس افتتاح کرد و از آن زمان هم چنان جز مارک های لوکس قرار دارد. پاشنه‌های متفاوت کفش‌هایش نمایشگر برند او است.

 

کریستین لوبوتن Christian Louboutin

گران قیمت ترین برندهای معروف کفش زنانه در جهان قیمت‌های این برند از ۳۰۰ دلار تا ۳ میلیون دلار است.

این برند یکی از محبوب‌ترین مارک های تجاری در میان کفش‌های عروسکی است.

این کفش به خاطر پاشنه‌های قرمز اش، یکی از پر طرفدار ترین کفش‌های جهان است. گران‌ترین مجموعه این مارک سال ۲۰۱۳ به نمایش گذاشته شد.

مارک کریستسن لوبوتن

جیمی چو Jimmy Choo

محدوده قیمت آن ۴۰۰ دلار به بالا است. برای دوست داران کفش، این مارک جز زندگی آن‌ها محسوب می‌شود و داشتن مجموعه‌ای بدون کفش‌های این برند، بدون معنا است. اغلب کفش‌های انتخابی برای راه رفتن بر روی فرش قرمز، از این برند انتخاب می‌شود.

 

مانولو بلاهنیک Manolo Blahnik

 

محدوده قیمت آن ۹۴۵ دلار به بالا است. این برند در سال ۱۹۷۰ شروع به کار کرد. کفش‌های کلاسیک او طرفداران ویژه‌ای دارد. در دهه ۷۰ که بیشتر کفش‌ها چکمه مانند و خشن بودند، این کفش‌های پاشنه‌بلند ظریف محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرد.

لویی ویتون Louis Vuitton

گران قیمت ترین برندهای معروف کفش زنانه در جهان محدوده قیمت این برند ۸۷۰ دلار تا ۱ میلیون دلار به بالا است. این برند به کفش، کیف و کیف پول مشهور است. این برند به مدت ۱۶۰ سال به عنوان ارزشمند ترین برند لوکس به حساب آمده است. گران ترین کفش‌های این نام تجاری، در واقع کفش‌های مردانه بوده است.

مارک لویی ویتون

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *