در این مطلب به انواع کفش ایمنی که در صنایع و محیطهای کاری مختلف استفاده می شود اشاره ای خواهیم داشت.

الف: کفش ایمنی با سرپنجه فولادی با زیره pu(پلی یورتان)

رایج ترین نوع کفش ایمنی است. در این نوع کفش ایمنی زیره کفش کاملاً ضد سایش و لغزش می باشد و در برابر حلال های نفتی و روغنی و محیط های اسیدی رقیق مقاوم می باشد. مواد pu دارای درجه ذوب 80 سانتیگراد می باشد.

ب : کفش ایمنی با سرپنجه فولادی با زیره tpu pu (تی پی یو_پی یو )

 بعد از پی یو مواد تی پی یو نیز وارد عرصه صنعت کفش شده است که نسبت به مواد پی یو در مقابل خوردگی ، ساییدگی و حرارت مقاومت بیشتری دارند که معمولاً بصورت ترکیبی دو الیه با مواد پی یو تولید میشود و برای محیط هایی که در آن  غلظت اسید بالاتر حرارت نسبتا بالا و محیط های ماشین کاری مخصوصا آغشته به آب صابون هستند ، مناسب می باشد. اغلب وزن کفش با زیره تی پی یو سنگین تر از کفش های با زیره پی یو می باشد و مواد تی پی یو دارای درجه ذوب 170 درجه سانتی گراد می باشد. 

ج : کفش ایمنی با زیره RUBER (لاستیک )

که مقاوم ترین نوع زیره کفش می باشد که مناسب محیط های کاملا اسیدی مثل اسید سولفوریک 98 در صد و همچنین برای حرارت های بسیار بالا مثل کنار کوره های ذوب می باشد . وزن کفش با زیره Ruber معمولا سنگین تر از انواع دیگر کفش می باشد . نقطه ذوب کفش RUBBER 270 درجه سانتی گراد می باشد . 

د: کفش ایمنی با سرپنجه کامپوزیت

محافظ جریان الکتریسته (عایق برق) که فاقد هر گونه فلز می باشد که به دو صورت کفش محافظ فشار ضعیف و محافظ فشار قوی می باشد.

و: کفشهای کانداکتیو

یا هادی جریان برق که در محیهای با خطر انفجار استفاده میگردد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *