کفش های ایمنی برای محافظت از کاربر در برابر خطرات احتمالی کار طراحی شده اند. اجزای مختلفی وجود دارد که کفش ایمنی را تشکیل می دهد. این قطعات شامل حفاظ های ایمنی پنجه، محافظ های متاتارسال، رتبه بندی خطرات الکتریکی، رتبه بندی های اتلاف الکترواستاتیک و کف کفش می باشد.

علایم در کفش های ایمنی

انتخاب کفش ایمنی مخصوص  و مناسب محل کار یک امر بسیار مهم است و این انتخاب خوب با استناد بر  کد و علائم ثبت شده بر روی کفش ایمنی شماست.

معمولا کفش های ایمنی را براساس استانداردهای اروپایی تست می کنند و سازمان استاندارد ایران نیز طبق این استانداردها به کفش های ایمنی ایرانی نشان استاندارد می دهد. برای مثال شماره استاندارد EN 2034512011 اروپایی که معادل استاندارد 186 ایران می باشد.

علائم روی کفش های ایمنی

علایم تخصصی کفش های ایمنی

  • SB:

    مخفف SAFETY BASIC است که پایه استاندارد کفش ایمنی می باشد. کفش ایمنی باید دارای یک سرپنجه SB فلزی با مقاومت ضربه پذیری 200 ژول باشد.

  • S1:

    دارا بودن خصوصیات SB و داشتن خاصیت آنتی استاتیک ، جذب انرژی در ناحیه پاشنه و مقاومت به نفت کوره و مازوت و مواد روغنی

  • S2:

    دارا بودن خوصصیات S1 و مقاومت رویه کفش در برابر آب

  • S3:

    دارا بودن خصوصیات S2 و مقاومت به نفوذ اجسام تیز و برنده به کف پا مانند براده و…

  • S4:

    خصوصیات آنتی استاتیک ، جذب انرژی در ناحیه پاشنه کفش، مقاومت به نفت کوره، مازوت و مواد روغنی، سرپنجه مقاوم به 200 ژول ضربه پذیری و کاملا ضد آب

  • S5:

    خصوصیات S4 و مقاومت به نفوذ اجسام تیز و برنده به کف پا

علائم کفش ایمنی در برابر لغزش تست لغزش کفش های ایمنی در سه طبقه دسته بندی می شوند:

  • SRA: تست لغزش کفش بر روی یک کاشی سرامیکی مرطوب با محلول صابون رقیق شده مانند سولورید سولفات سدیم
  • SRB: تست لغزش زیره کفش بر روی فولاد با گلیسرول
  • SRC: در صورتی که کفش بتواند از هر دو آزمون بالا قبول شود.

کد P برای وصله مثلثی روی کفش ایمنی چه چیزی را نشان می دهد؟

وصله مثلث سبز CSA نشان دهنده حفاظت از سوراخ شدن کف پا با پنجه محافظ درجه 1 برای مقاومت در برابر ضربه تا 125 ژول است. محافظ پنچری کفی برای مقاومت در برابر نیرویی که کمتر از 1200 نیوتن (270 پوند) نباشد طراحی شده است.

کفش های ایمنی مورد تایید CSA چیست؟

کفش‌های دارای تاییدیه CSA برای زنان، حفاظت از سوراخ شدن تنها با پنجه محافظ درجه 1 را برای مقاومت در برابر ضربه‌هایی تا 125 ژول ارائه می‌دهند. محافظ پنچری کفی برای مقاومت در برابر نیرویی نه کمتر از 1200 نیوتن (270 پوند) طراحی شده است. کفش های ایمنی برای محافظت از پا در برابر آسیب های مختلف طراحی شده اند.

چگونه متوجه شویم که کفش های ایمنی مورد تایید CSA هستند؟

با مراجعه به کد الفبای عددی CSA که در داخل یکی از کفش ها وجود دارد، می توانید دریابید که یک جفت کفش ایمنی با چه معیارهایی مطابقت دارد. این کد از پنج عدد یا حرف تشکیل شده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *